Wanneer ben ik bevrucht?

Hallo ik ben momenteel 30 weken zwanger. Bij mijn 10 weken echo stond er dat ik 9weken en 4 dagen zwanger was dit was op datum van 3 juli 2018. De gynaecoloog zei me toen dat ik 7 weken en half bevrucht was en dat mijn uitgerekende datum 4 februari 2019 is. Ik weet niet meer precies wanneer ik mijn laatste regels heb gehad, ik vermoed dat dit rond 28 april 2018 moet geweest zijn. Ik nam in die tijd mijn pil maar durfde deze wel al eens vergeten. Ik heb 29 april 2018 sex gehad met een condoom maar deze is gescheurd. Ik weet niet of ik iets binnen heb gehad of niet. Ik weet wel dat ik toen aan het bloeden was waarschijnlijk door mijn regels. 2 mei 2018 heb ik dan een test gedaan omdat ik heel licht mijn regels had maar niet zo neig als anders. 10 mei 2018 heb ik opnieuw sex gehad maar dan wel zonder bescherming. Nu is mijn vraag wanneer ben ik dan ongeveer bevrucht? Ik heb 18 juni ook een test gedaan en hier stond het resultaat 3+ op dus 3+ weken bevrucht en 5+ weken zwanger. Ik zou echt graag weten wanneer ik bevrucht ben. Zou het kunnen dat ik bevrucht ben geraakt door de sex van 29 april 2019?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.2K
Reddie
5 jaar geleden
Je stelt onmogelijke vragen.
Je weet zelf al niet eens meer wat je allemaal wanneer gedaan hebt.
Je lijf is geen machine.
Ritsuka
5 jaar geleden
Dit kun je nooit precies weten, want spermacellen kunnen een paar dagen in je lichaam overleven.
Heb je seks met meerdere partners gehad en wil je het daarom weten? Dan kun je beter een DNA test laten doen.

Antwoorden (1)

Let op: onderstaande zijn inschattingen gemaakt op basis van gemiddelden, voor uitsluitsel over wie de vader van je kind is, is een DNA test aan te raden.

Dit is je zwangerschapskalender
Alle belangrijke data over je zwangerschapschap op een rij:
Je laatste menstruatie begon op maandag 30 april 2018.
De conceptiedatum (de bevruchting) is maandag 14 mei 2018.
De innesteling is rond woensdag 23 mei 2018. De precieze datum kan je voelen door wat menstruatie-achtige krampen en een beetje bloedverlies; innestelingsbloeding.
Je kan een zwangerschapstest uitvoeren vanaf maandag 28 mei 2018 om te weten of je zwanger bent.
Je eerste echo wordt rond de 8 weken gepland op maandag 25 juni 2018.
Op maandag 17 september 2018 ben je op de helft!! De 20 weken echo wordt tegen die tijd gepland.
Je eerste trimester (week 0 t/m 12) begint op maandag 30 april 2018. In deze periode groeit je baby van eicel naar embryo tot foetus.
Je tweede trimester (week 13 t/m 27) begint op maandag 30 juli 2018. Hoera! De eerste 12 weken zijn voorbij. De kans op een miskraam is nu aanzienlijk afgenomen en je zwangerschapskwalen zullen nu (hopelijk) ook minder worden. Geniet van dit tweede trimester.
Je derde trimester (week 28 t/m 40) begint op maandag 12 november 2018. De laatste fase waarin je baby verviervoudigt in gewicht en jouw buik dus ook flink toeneemt.
Je uitgerekende datum is maandag 4 februari 2019. De bevalling en geboorte van je kindje!