Hoe kan je het best een spermastaal aanmaken?

Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis voor een zaadonderzoek. Op welke manier maak je best een spermastaaltje aan? En hoeveel tijd heb je?
Ik kan best wel na een paar minuten klaarkomen maar het gevoel is ook minder intens en doe ik nooit.
Ik merk wel dat ik dat als ik een paar keer stop en weer doorgaat , dat het veel intenser is en er ook meer uit komt. Meestal laat ik me dan klaarkomen als ik voldoende voorvocht heb en opgewonden ben. Ik voel me ook een beetje beschaamd om het op deze manier dan te doen in het ziekenhuis.
En hoe vang je het best op in het potje want het lijkt mij niet gemakkelijk om het op te vangen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
ronron1212
5 jaar geleden
in het ziekenhuis vertellen ze je precies wat en hoe.

Antwoorden (1)

Als het goed is krijg je vanuit het ziekenhuis / je huisarts instructies hoe je dit precies moet uitvoeren.
Hieronder de instructies die ik gevonden heb op de site van Isala.

U dient twee tot drie dagen vóór het onderzoek nog een zaadlozing te hebben; daarna niet meer totdat u sperma opvangt voor de test. Alleen dan is het verkregen sperma van optimale kwaliteit.
Voor het opvangen van uw sperma gebruikt u uitsluitend een schoon en steriel potje van ons fertiliteitslaboratorium.
Richtlijnen voor het opvangen
Het steriele potje is op een speciale manier schoongemaakt. Reinig of spoel het potje daarom nooit zelf voordat u uw sperma opvangt.
Was vooraf uw penis en eikel met water zonder zeep. Droog goed af.
Breng voor de zaadlozing het potje op lichaamstemperatuur door het bijvoorbeeld een paar minuten in de hand te houden. Plotselinge kou is schadelijk voor het sperma.
Vang al het geloosde sperma op in het potje. Sperma dat is verkregen door massage met de hand (masturbatie), is het meest geschikt. Sperma dat is opgevangen in een condoom, is in ieder geval niet geschikt vanwege de zaaddodende eigenschappen van het condoom.
Heeft u niet de gehele zaadlozing opgevangen? Vermeld dit dan op het invulformulier.
Sluit het potje goed af met het bijbehorende deksel. Controleer of uw naam en geboortedatum op het potje staan.
Toegevoegd op 15 juli 2018 19:32: bron