wanneer ben ik zwanger geraakt ?

ik ben 27 januari uitgerekend.
wanneer ben ik dan precies zwanger geraakt?

laatste menstruatie was 31-03-2017
heb een zwanger test gedaan 10-05-2017 en was negatief de 2 test was 03-06-2017 en die was wel positief.

heb wel een onregelmatig cyclus

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (1)

Volgens:
https://www.ikbenzwanger.com/uitgerekende-datum-zwangerschapskalender-bevalling.php#uitgerekendedatum

Ik ben uitgegaan van de uitgerekende datum zoals je had aangegeven. Onregelmatige cyclus, maar ben uitgegaan van 28 dagen. Dat is het meest normale. Met een onregelmatige cyclus s het heel moeilijk natuurlijk om dit exact te bepalen. Daarbij is wat uitgerekend wordt, ook op basis van een gemiddelde. Dus de datum die er uit komt, is een richtdatum.

Je uitgerekende datum en hoeveel weken zwanger?
Dit is de 38e week van je zwangerschap.
Hoeveel weken zwanger? Vandaag ben je 37 weken en 5 dagen zwanger.
Je hebt nog ongeveer 16 dagen te gaan.

Alle belangrijke data over je zwangerschapschap op een rij:

Je menstruatie begon op zaterdag 22 april 2017.
De datum van de conceptie (de bevruchting) is zaterdag 6 mei 2017.
Je eerste trimester (week 1 t/m 12) begint op zaterdag 22 april 2017.
Je tweede trimester (week 13 t/m 27) begint op zaterdag 22 juli 2017.
Je derde trimester (week 28 t/m 40) begint op zaterdag 4 november 2017.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je gaf aan dat de eerste test van 10 mei negatief was. Een goede test heeft een aantal dagen nodig van de zwangerschap. Deze testen werken op het hormoon hCG en dat moet relatief veel in je bloed voorkomen. Om die hoeveelheid te krijgen, heeft het lichaam meer dan 4 dagen nodig. Vandaar dat de eerste test negatief was.