Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een vroege zwangerschap te zien op een inwendige echo?

Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog (om het halfjaar een checkup), maar heb al ruim 5 weken niet meer gemenstrueerd. Wel vaak misselijk, rommelende darmen en vaak moe. Nu 2x licht roze afscheiding gehad, maar nog steeds geen menstruatie of klachten die ik normaliter heb voor mijn menstruatie.
Hoogstwaarschijnlijk zal ik morgen weer een inwendige echo krijgen en vraag mij dan ook af of het mogelijk is om dan te zien of je wellicht zwanger bent of niet? En anders is dit wel mogelijk dmv bloedprikken toch? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo vroeg is het via een echo niet met zekerheid vast te stellen. Soms er na 5 weken al wel een vruchtzakje te zien in de vorm van een donker vlekje, maar nog geen kindje of kloppend hartje. Als er niets te zien is zegt dat niet zoveel, maar als er wel wat te zien is ook nog niet zoveel... Met een bloedtest zijn zwangerschapshormonen wel aan te tonen in die fase, maar ook dan is het nog niet zeker of het een echte zwangerschap is en of deze doorzet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding