Kan een baby met kanker worden geboren?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel dus dat de baby al kanker heeft als hij of zij wordt geboren

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (3)

Zoals anderen bij de reacties al zeggen kan het wel, gelukkig is het wel extreem zeldzaam. De meeste kankers op kinderleeftijd ontwikkelen zich pas wat later.
Bij aangeboren tumoren (dus tumoren die bij de geboorte al bestaan, dan bedoel ik niet erfelijke vormen van kanker) gaat het meestal om goedaardige tumoren; hoewel goedaardig in deze zin een relatief begrip is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat kan. In 1978 ben ik geboren met kanker. Doordat de diagnose pas 9 maanden later werd gesteld zag het er slecht uit. But here I am
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb net gelezen over een kindje.. geboren met tumor in het buikje, niet gezien op echo’s. 12 uur na de geboorte overleden. Onbegrijpelijk, hoe ontstaat dat in dat geval? Maar het kan dus....