Is de vervorming door een corset slecht voor een toekomstige zwangerschap of bevalling?

Een echt corset. Geen corrigeerder.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je met 'een echt corset'? Zo'n aansnoerder waarmee je een wespentaille creëert, of een steunkorset, of corrigerend korset zoals voor de behandeling van scoliose, of nog iets anders?

Antwoorden (1)

Je moet in elk geval tijdens zwangerschap geen strak geregen korset dragen, omdat dit schadelijk voor de baby is. Een korset maakt bovendien dat je buikspieren lui worden, waardoor het na de bevalling moeilijk gaat worden om weer een mooi strakke buik te krijgen.

Ook is het dragen van een korset ongeschikt voor tieners die nog in de groei zijn, dus verboden voor hen die jonger zijn dan achttien jaar. En overmatig gebruik van een strak getrokken korset kan voor ieder lichaam schadelijk zijn.

Want achter de huid waar het korset overheen gedragen wordt bevinden zich je organen, en die worden daardoor van hun plek geduwd en lopen het risico op een slechte doorbloeding. Het is niet goed voor je darmen. Ook mensen met maagproblemen mogen geen korset dragen.
Amadea