zwanger ja of nee?

Mijn vriendin en ik hebben 3 dagen voordat ze ongesteld moest worden seks gehad (onveilig). Het was maar heel kort en ik ben niet klaargekomen in haar. Kan het nu zijn dat ze toch zwanger is geworden door bijvoorbeeld voorvocht aangezien ze nu 3 dagen overtijd is...?

Weet jij het antwoord?

/2500

De eisprong vindt ongeveer 14 dagen voor je menstruatie begint, plaats. De dagen voor en tijdens de eisprong zijn je meest vruchtbare dagen (ongeveer twee tot drie dagen rondom de ovulatie). Het eitje dat tijdens de ovulatie in de eileider zit blijft maximaal twee dagen vruchtbaar. Sperma kan echter nog tot ongeveer 72 uur in het lichaam blijven “leven”, dus zaadcellen die zich in het lichaam bevinden voor de eisprong kunnen nog steeds een eitje bevruchten. Dus als het echt 3 dagen voor de ongesteldheid was, was je vriendin op dat moment niet vruchtbaar. Maar een cyclus is vaak niet helemaal stipt, dus het kan best anders zijn. De huisarts of een zwangerschapstest geeft uitsluitsel. Want ja: in voorvocht zit ook sperma en ook daarvan kan je zwanger raken.

Bronnen:
http://www.libresse.nl/mijn-menstruatie/al...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100