Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een tweelingzwangersschap mogelijk waarvan 1 embryo een terugplaatsing was(IVF) en de andere op natuurlijke wijze is bevrucht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is mogelijk, ja. Alleen kan het dan geen eeneiige tweeling zijn, maar moet het een twee-eiige betreffen. In principe is het zelfs mogelijk dat beide een andere vader hebben.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het tijdschrift Vriendin 35 van 27 augustus 2013 staat een verhaal van ene Lisanne, die een tweeling heeft gekregen, waarvan één kindje door IVF en één via de natuurlijke weg is ontstaan. Dus, als dat verhaal wáár is, dan kan dat. Op de website http://www.vriendin.nl/forum/36/lees-en-leef-mee/thread/4704/vriendin-35-lisanne-raakte-zwanger-via-de-natuurlijke-weg-en-via-ivf-tegelijkertijd kan je er meer over lezen.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik hierover iets lees, dus er zijn vast meer bronnen te vinden met vergelijkbare verhalen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat ik het hele verhaal niet kan lezen of doe ik iets verkeerd? Ik wil wel weten hoe het precies zit nu....
Nee, dat kan niet want je krijgt hormonen toegediend die meerdere eitjes laten rijpen. Op een bepaald moment worden de eitjes aangeprikt en weggezogen uit je eierstokken, vlak voor de eisprong. Op dat moment worden ALLE rijpe eitjes weggezogen en door middel van echo's wordt tijdens de dagen ervoor bekeken wanneer dat moet gebeuren. Daarvoor komen er dus geen eitjes vrij, en daarna kan niet want er zijn dan geen rijpe eitjes meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding