Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat er in de bijsluiter van een zwangerschapstest "Bijsluiter: informatie voor de gebruik(st)er", dit is toch alleen bedoeld voor vrouwen?

Het lijkt me nutteloos voor een man om een zwangerschapstest te doen. Toch? Of zouden ze dit ook voor puberjongetjes die niks te doen hebben maken? (ofzo?)

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik dacht echt dat de gebruikster de gene is die gebruik van het "apparaat" maakt door er over heen te plassen, en als een man dat doet lijkt me dat toch een beetje onlogisch en onnodig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag helaas kan ik niet plussen op de iPhone

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is omdat het een stukje standaard tekst is wat geknipt/plakt is van de vorige bijsluiter. Een bijsluiter van een fabrikant ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit. De koppen en wat algemene dingen worden dan gewoon overgenomen.

-Naam fabrikant
-Ingrediënten...
-Waarschuwingen...
-Niet te gebruiken bij..

95% van de medicijnen is man/vrouw geschikt, er was gewoon niemand zo snugger te constateren dat dit een puur vrouwen medicijn is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel ik niet na kan gaan welke nu echt waar is vind ik dit het meest logische antwoord. Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Je kunt denken aan een arts, of een vader die zijn dochter hierbij helpt en hoopt op het beste ;) .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gebruiker hoeft niet dezelfde persoon te zijn als de persoon die de urine levert. Veel stellen doen het samen, of de man doet het omdat de vrouw het te spannend vindt om te kijken. Zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom de man de test hanteert.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, ja dat is ook logisch. Maar ik dacht echt dat de gebruikster de gene is die gebruik van het "apparaat" maakt door er over heen te plassen, en als een man dat doet lijkt me dat toch een beetje onlogisch en onnodig
Ik voel me aangesproken. Ik doe nogal eens een zwangerschapstest voor vrouwen die met de geëigende vraag op mijn spreekuur komen. Uiteraard wordt van me verwacht dat ik adequate uitleg geef. Waarom zou ik dat als man niet kunnen doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, natuurlijk, een goed antwoord dank u wel!
Nee het is voor mannen niet nutteloos.zo is er het verhaal van een man die dat voor de grap heeft gedaan en waarbij de test positief was ,hij had zijn verhaal op internet gezet met de vraag hoe dat kon en daarop kreeg hij antwoord van een andere man die dat ook had , precies hetzelfde.er blijkt namelijk wanneer een man zaadbalkanker heeft een stofje in de urine te zitten waarbij de zwangerschapstest positief aangeeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding