Als je zwanger bent kan je dan gewoon in het dierenasiel blijven werken?

Als je zwanger bent, en je werkt in het dierenasiel, kan je daar dan gewoon probleemloos blijven werken? Aangezien je gebeten kan worden door honden, en ik heb iets gehoord over dat zwangere vrouwen en kattenbakken niet goed samengaan. Wie weet hier meer over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Als je zwanger bent moet je niet zonder handschoenen aan een kattenbak schoonmaken, dat klopt, maar dat mag ook al niet als je zwanger wilt WORDEN, lees hier meer over: http://www.zwangernu.nl/toxoplasmose.php

Hondenbeten zijn niet gevaarlijker als je zwanger bent dan als je niet zwanger bent. Als je echt dikker wordt moet je er vooral aan denken dat je minder goed wendbaar bent en dat kan onhandig zijn als je met honden bezig bent. Je valt sneller en dat is natuurlijk niet goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let ook op springende grote honden. Die te enthousiast kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Als je al lang in het asiel werkt of een buitenkat hebt (gehad) dan heb je allang de gevaarlijke besmetting achter de rug en anti-stoffen.
Extra schoon werken kan echter geen kwaad omdat je afweer minder sterk werkt zodat je baby niet "per ongeluk" gezien wordt als iets wat besteden moet worden. Dat geld daarom ook voor beten/krabben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mhshylock: lees het antwoord van pelle inzake "toxoplasmose", dáár gaat het om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodokus: het kan zijn dat je al eerder die ziekte hebt gehad, dat bedoelt mh......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
akkoord, daar @mhshylock en @pelle dacht ik niet aan!