Is het schadelijk om als je zwanger bent op je buik te slapen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Amadea
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/zwangerschap/buik-slapen-28-weken-zwanger.7094

Het beste antwoord

Nee absoluut niet, de baby zit goed beschermt. Wel is het zo dat aan het einde van de zwangerschap het vaak niet lekker meer ligt, maar kwaad kan het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor je kind niet. Maar voor jezelf is het noigal slecht. Met name voor je rug en nek. Althans volgens mijn chiropractor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is niet schadelijk voor de baby, hooguit oncomfortabel voor jou. De baby zit in het vruchtwater en dat kan nergens naar toe dus je baby heeft niet opeens minder ruimte. Aangezien ik een buikslaper ben heb ik er wat op gevonden waardoor ik het heel lang kon volhouden: slaap met je armen links en rechts strak tegen je buik aan dat ligt een stuk prettiger.