kun je zwanger worden als je sex heb vlak na je menstruatsie?

een vriendin van mij heeft onlangs sex gehad met haar vriend zonder voorbehoeds midelen ze was net een paardagen ervoor ongesteld geweest.
hoe groot is nu de kans dat ze zwanger is??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
89.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je zou moeten rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie. Als je een korte menstruatie hebt en een normale cyclus zit je net na je menstruatie waarschijnlijk verder van je eisprong dan wanneer je bijvoorbeeld zeven dagen ongesteld bent.

Antwoorden (11)

je kunt zeker wel zwanger worden! vlak na de menstruatie. hoe groot die kans is ligt aan diverse factoren, een ervan is dat ei- en zaadcel elkaar toch nog kunnen ontmoeten. al lijkt die kans klein zo na de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben sinds kort gestopt met de pil ivm kinderwens ( dit is nieuw voor mij) alleen 4 dagen erna sex gehad is het dan al.mogelijk ? ?? Ben wel alvast tijdens stoppen met pil gebruik maken van folium zuur
Niet erg groot, tenminste als een paar dagen niet een dag of twaalf tot veertien na het ongesteld zijn is omdat dan de eisprong is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee er zat nog geen week tussen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog geen week tussen het einde van de ongesteldheid en de sex of het begin van de ongesteldheid en de sex? Je moet namelijk vanaf het begin tellen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een paar dagen tussen het einde van de menstruatsie en de sex
Onveilige sex hebben op basis van de tijd van de maand is erg risky! Sperma kan een week in leven blijven in de baarmoeder... bij sommige mensen zelfs anderhalve week.... de eisprong is niet bij iedereen regelmatig... dus als je het 1 keer op net het verkeerde moment doet, kan je al zwanger zijn!! Dus nooit onveilig doen!!

Als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, valt de eisprong ongeveer in het midden, rond die tijd ben je dus het vruchtbaarst. Dus als het een week geleden was dat haar ongesteldheid begon, en als de zaadjes een week blijven leven, is de kans op een zwangerschap zeer groot!
Nou wordt niet elke vrouw meteen zwanger als ze 1 keer op het juiste moment sex heeft, maar de kans is zeker groot aanwezig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is zeker niet waar, sperma kan maximaal 72 uur in de baarmoeder overleven.
Ik raakte zwanger op de 5e dag van mn cyclus, dus eigenlijk de laatste dag van mn menstruatie. Het kan dus wel degelijk. Het bewijs loopt al bijna 23 jaar om me heen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe groot de kans is kan ik je niet vertellen. Maar het blijft altijd mogelijk.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand verrast werd door een zwangerschap in zo'n soortgelijk geval.
Dus zal jouw vriendin toch actie moeten ondernemen als ze hier ongerust over is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker kan ze zwanger raken. Als het gegaan is zoals jij het verteld zou ik haat aanraden naar de dokter te gaan en haar verhaal doen. Lijkt me niet gezond om direct weer zwanger te raken.Alhoewel er zijn genoeg broers en zussen die maar negen maanden verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is kans is zeker aanwezig. De eisprong vindt gemiddeld binnen de eerste week na de menstruatie plaats. Wanneer je hebt gevreeën dan blijft sperma nog zo'n 72 uur leven tot het afsterft. De kans dat binnen deze periode het eitje bevrucht wordt is dus zeker wel aanwezig. Dat kan betekenen dat je vriendin zwanger is geraakt. Haal samen een zwangerschapstest en mocht het zo zijn dat ze nu niet zwanger is geraakt zou ik haar willen adviseren om aan de pil te gaan en een condoom te gaan gebruiken de volgende keer. Niet alleen tegen ongeweste zwangerschappen maar ook zeker tegen geslachtsziekten. Mocht nu de zwangerschapstest positief zijn laat haar dan even naar de huisarts gaan en wees er voor haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eleo heeft gelijk. Het is nog erger zelfS. Ook tijdens je menstruatie kan je zwanger worden. De kan is heeeeel klein maar het kan wel. Het zal even spannend zijn, maar volgende week maar even een testje doen. Bij de apotheek halen, En van tevoren even bedenken wat je gaat doen als het iets is wat je (nog) niet wil...

Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zeker een kans. Hoe groot die kans is ligt aan een aantal factoren. Zoals hoe sterk is de zaadcel. Ik zou voor de zekerheid een test kopen om het zeker na te gaan of ze zwanger is of niet. Mocht ze het willen weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het kan, maar maak je nog niet gelijk zorgen! Ik zou zeggen; maak je pas druk als ze het antwoord weet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! Je nieuwe cyclus is al weer op gang, na ongeveer 2 dagen dat je ongesteld bent geworden begint de nieuwe cyclus. Na ongeveer 1,5 week is het nieuwe eitje gerijpt en komt de ovulatie (hij gaat naar de eierstok om daar bevrucht te kunnen worden) stel dat je nou een week ongesteld bent en je doet het na 3 dagen dan heb je die kans. Be always carefull!