Is het verstandig om natuurlijke geneesmiddelen zoals dr.vogel tegen spataderen de slikken? Ik ben namelijk 34 weken zwanger.

Ze beginnen nu ook pijnlijk te worden maar zijn wel heel klein. Moet ik nu een dokter raadplegen of kan ik het zelf oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als het goed is, staat het in de bijsluiter of het veilig is bij zwangerschap. Ook homeopathische middelen kunnen niet altijd veilig gebruikt worden bij zwangerschap.
Ik denk dat je beter met je vak kunt overleggen wat verantwoord is om te doen. Mss dat steunkousen niet mogen tijdens een zwangerschap.......ik ben bang dat je het zult moeten hebben van voldoende rust, genoeg drinken en met de beentjes omhoog.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze hebben in elk geval geen zin. Homeopathie werkt niet. De spataderen komen door de druk op je vaten vanwege je zwangerschap. Alleen steunkousen kunnen echt verlichting bieden en erger voorkomen. Ik weet het, leuk is anders, zeker met zo'n weer zit je er niet op te wachten op Brenda Steunkous te worden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Spreektvoorzich(zelf)
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik geloofde er ook nooit zo in dat dat bij mij zou kunnen werken maar na 2 kwaaltjes die ik opgelost hebt met Dr Vogel producten, blijkt het dus wel degelijk bij mij te werken.
Pijn in de keel met keelspray.
En een keer vastzittend slijm in 1 long met echinaforce druppels. Wel me strikt aan de dosering gehouden. Dus jij kan nooit zeggen dat het niet werkt dat is voor ieder persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn allemaal klachten die vanzelf weer overgaan. Je lichaam heeft het opgelost en niet dr. Vogel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar weet jij nix van jij bent mij niet.
Als ik die echinaforce niet had gebruikt dan had ik naar de dokter gemoeten voor een medicijn voor mijn long.
En logchies dat mijn lichaam het oplost met behulp van Dr. Vogel. Anders was het met behulp van Dr. Quaak geweest. Beetje duurder ook! :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, homeopathie werkt niet. Toch even een nuancering. Vaak wordt homeopathie verward met kruidengeneeskunde. In sommige kruiden zitten wel degelijk chemische stoffen die bepaalde kwalen kunnen genezen. Je moet altijd letten op die aanduidingen D+nummertje (bv. D6). Dan heb je te maken met verdunningen. Dat kun je ook gebruiken als je zwanger bent, want dat is gewoon water. Voor het overige altijd aan de huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Homeopathie is een kwestie van geloven. Dat mag hoor. Moet je doen als je dat prettig vindt. Je kunt alleen nooit bewijzen dat iets gewerkt heeft. Waarschijnlijk was het anders ook vanzelf over gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi dat jullie dat kunnen bepalen voor een ander en op wat voor manier ik dat doe. Heel apart!
Ik begrijp niet dat je op zo een vraag antwoord gaat reageren als je er nix mee hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij stelt een vraag en wilt blijkbaar alleen bepaalde antwoorden horen. Dan moet je die vraag niet stellen. Jij kunt blijkbaar bepalen voor de sceptici dat ze niks met het onderwerp hebben. Dat heb ik juist wel. Ik vind homeopathie kwakzalverij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima dat jij dat kwakzalverij vindt.
Kan je beter ook niet hierop reageren als je er nix mee heb, En ik stel geen vraag.
Gebruik van A.Vogel Hyperisan® tijdens
zwangerschap of borstvoeding

Uit voorzorg dient u dit homeopathische
geneesmiddel beter niet te gebruiken tijdens
zwangerschap en de periode van borstvoeding.

Je kunt beter contact opnemen met je huisarts of verloskundige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is je huisarts consulteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ In dit geval zeer cker.
Het enige effect dat homeopathische middelen hebben is het placebo-effect. Als u bang bent voor schadelijke werking, kan het zijn dat het placebo-effect juist daardoor die schadelijke werking oproept. En dan is het verstandig ze niet te slikken. Als u gelooft dat ze geen enkel effect hebben, kunt u ze probleemloos slikken.