Als een van je ouders te vroeg geboren is, is de kans dan ook groter dat je zelf te vroeg geboren wordt?

En maakt het nog uit of je vader of moeder te vroeg geboren is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee hoor, dat is niet iets erfelijks overdraagbaars!
Staat volledig los van elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik ben al geboren en dat was niet te vroeg ,en in de tijd dat mijnn ouders geboren werden werden er heel erg veel 7 maands kinderen geboren die gek genoeg levensvatbaarder waren dan 8 maands kinderen en er vaak een stuk volgroeider uitzagen, dor deze statistiek kun je zeggen dat het niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is erg afhankelijk van de oorzaak van de vroeggeboorte, soms spelen genetische factoren wel mee, maar dan nog is de kans is wel erg klein.
Ook is het de vraag hoevéél te vroeg je geboren bent, 3 weken of 7 weken maakt een enorm verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die kans is niet groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heeft er helemaal niks te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zover ik weet zit daar geen verband tussen.