Verschil tussen zwangerschapsbuik en vetbuik?

IK bedoel hiermee, als je het kan voelen. Of echt zien. Ik tijfel enorm of ik een zwangerschapsbuik heb, of dat ik gewoon een vetbuik heb. want mijn buik is wel redelijk rond. maar als ik buk heb ik wel een vetribbel. kan een zwangerschapsbuik dat ook hebben?

hoop dat jullie me begrijpen en antwoord kunnen geven. Bedankt alvast.

Toegevoegd na 8 minuten:
ik wil het zelf kunnen voelen. En als andere mensen aan mijn dikke buik kunnen zien wat het is. een zwangerschapsbuik of gewoon een dikke buik.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik was nooit echt dik. Ik had wel een redelijk platte buik. maar wel met vet. En nu heb ik toch wel meer een bolletje als buik om zo te zeggen.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik heb geen test gedaan, en weet niet als ik zwanger ben. Heb wel onbeschermt seks gehad.

Toegevoegd na 38 minuten:
wou van de week een test halen. Maar heb weinig tijd er voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
104.5K

Antwoorden (7)

het verschil is een baby..
als iemand net zwanger is geeft dat nog niet de typische zwangerschapbuik,
je kan als je verder bent in je zwangerschap plat liggen op je rug en dan voelen hoe hoog je baarmoeder al zit..dat is je zwangerschaps buik..
het andere is dan vet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij ben zwanger?
En hoe ver ben je dan al zwanger?

En kun je dat zelf zien?
Nee, blijkbaar niet.
Kun je dat zelf voelen?
Ook moeilijk, de eerste keer.

Als je van jezelf al best een dikke buik hebt, dan heb je dus die vetrol en die blijft, ook als je zwanger bent.

Best veel vrouwen hebben de eerste 5 maanden nauwelijks het gevoel zwanger te zijn.

En je wilt weten of andere dat kunnen zien?
Je bedoelt dus OF andere mensen het verschil kunnen zien
of jij zwanger bent of een dikke buik met vet hebt?

Nee, dat kunnen andere niet zien.
Er zijn heel veel vrouwen met een dikke buik ten onrechte er van "verdacht" zwanger te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ moeilijk te volgen haar vraag met steeds die toevoegingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dik, en de eerste keer bij mijn nieuwe tandarts moesten er foto's gemaakt worden, hij vroeg keurig of ik zwanger was en schrok nogal toen ik zei: 'Nee, ik ben gewoon dik'. Maar hij vroeg het terecht: je kunt dik èn zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker direct hippo (arme tandarts) ;-) maar andersom kan het ook. was geen hol te zien aan mijn buik voor de 7e mand. (na 2 keer zwangerschap wel overigens, al gaat het nu vast heel ingewikkeld worden voor de vraagsteller) ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dik en zwanger maar mijn vetribbel is echt weg.
De enige manier om zeker te weten of je zwanger bent, is een test. Maak er maar tijd voor die te halen, want dat geeft toch echt meer zekerheid dan kijken naar je buik. Daarnaast: als je zwanger bent, zul je maatregelen moeten nemen: foliumzuur slikken, afspraak maken voor controle en dergelijke.
Een zwangerschap die je ziet, is meestal al flink gevorderd, dus dan wordt het echt wel tijd te zorgen dat je het zeker weet.
Als je een buikje hebt van jezelf, zal in het begin van een zwangerschap ook nog vet bovenop het zwangerschapsbuikje zitten.
Je kunt het niet met zekerheid aan de buitenkant zien (tot de zwangerschap vergevorderd is, en dan had je allang op controles moeten zijn geweest en dergelijke).

Kortom: hou jezelf niet voor de gek, neem je verantwoordelijkheid, en ga morgen even naar een drogist of apotheek. Dan weet je hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verschil is dat je aan het eind van een zwangerschap ineens 10 kg lichter bent.

je kan het dus lekker lang aan blijven kijken en afwachten, maar je kan ook gewoon even die paar minuten besteden aan het halen van een testje.

wij kunnen aan een omschrijving van een buik en rolletjes, vorm, eerder gewicht en vorm van je buik niet zeggen of je zwanger bent of niet.

het verschil zit m in de inhoud van de baarmoeder dus (of niet natuurlijk)

bij mijn 2e had ik ook een vetribbeltje, maar was verder wel plat en strak. die buik begon pas zichbaar te worden na de 7e maand.

dus je hebt nog even als je geen tijd kan vinden en wil maken om een test te halen. hou jezelf niet voor de gek en haal even zo'n test. je kan op elke straathoek kopen dus dit kost je echt geen uren.

dan heb je in ieder geval zekerheid want zoveel mensen, zoveel buiken. daar valt echt geen zinnig woord over te zeggen helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zwangerschapsbuik staat meestal mooi ver naar voren en een vetbuik hang er maar een beetje bij vaak is de navel dan ook verdwenen tussen het vet en natuurlijk voelt een vetbuik heel zacht aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen tijd hebben om een test te halen is een rekbaar begrip, hoe lang denk je al zwanger te zijn? (als je zwanger bent) Heb je ook andere klachten zoals erg moe, meer slapen dan anders, meer eten of anders eten dan anders, misselijk en/of overgeven?
Als je naar de kruidvat gaat om shampoo of doucheschuim (neem aan dat je daar wel tijd voor maakt) kun je ook meteen een testje mee nemen, kosten zijn 5 euro van t kruidvat huismerk en heb je meteen 2 tests ook nog!
Mocht je wel ongesteld worden, denk dan niet meteen dat je veilig zit, ik ben de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap keurig ongesteld geweest.
Doe gewoon een test en als je je schaamt om door de winkel te lopen met zo`n ding, bestel er 1 online, wordt keurig netjes verpakt bij je thuis afgeleverd.
Ben je wel zwanger, ga dan wel meteen naar je huisarts omdat je dan controles nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het simpele verschil tussen VETbuik en een zwangerschaps buik is dat als je je adem inhoudt je je buik kan inhouden en je buik nog een stuk in kan "drukken.

Als je zwanger ben, dan gaat niet, bovendien als je nét zwanger bent is het stuk onder je navel niet indrukbaar, daarboven wel. Het voelt ook niet bepaald prettig.

Heb ook een vetbuik en zo kan ik het dus weten.. Maar toch zou ik een test gaan halen, want zo voelen is en blijft misleidend als je geen idee hebt wát je moet voelen..

En als je het niet zeker weet, dan zou ik toch maar even een zwangerschapstest halen, je weet het maar nooit