omdat het eten ook bij het kindje binnenkomt. wat jij eet, eet het kindje ook. misschien ligt het ook aan het voedsel wat je eet. geen zorgen, meerdere vrouwen merken dit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foetus kan de hik krijgen door zich in het vruchtwater te verslikken.

In week 23 van de zwangerschap kan de ongeboren baby naast het slikken ademshalingsbewegingen maken. Jouw kind ’ademt’ nu dus vruchtwater in en uit. Toch haalt je baby geen zuurstof uit het vruchtwater; die krijgt hij via de navelstreng. Mocht de ongeboren baby zich verslikken bij het ’inademen’ van het vruchtwater, krijgt het de hik.

Dit is in deze periode van de zwangerschap goed merkbaar doordat je een ritmisch geschok voelt in je buik. Pijnlijk is de hik niet!

Toegevoegd na 2 minuten:
Heeft dus vrij weinig te maken met of je wel of niet gegeten hebt. Misschien dat er meer bewegingen zijn in de buik na het eten (van maag, darmen), waardoor de baby sneller vruchtwater binnenkrijgt (?)
(Misschien wat vergezocht...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+