Hoeveel weken na de seks kryg je zwangerschap verschijnselen?

Ik heb onveilig seks gehad heel dom.. Maar ik vroeg me af na hoeveel weken je verschijnselen krijgt en wat als eerst? En kan ik al vroegtijdig een test doen. Ik moet over 2 weken ongesteld worden maar ik stress heel erg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zorg voor volgende keer vool pil + condoom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me lesje zeker wel geleerd, ik zit ook aan de pil maar ben hem vergeten 2x..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meid je bent echt niet de enige. Dit gebeurt heel veel mensen een keer. De kans dat je meteen zwanger bent is gering, dus kalmeer maar een beetje. Het is eng en dat is goed want hopelijk leer je ervan dat die 10 minuten plezier je een maand lang stress opgeleverd heeft.
Rustig afwachten tot je zover bent en dan een test doen of gewoon even diep door ademen als je gewoon weer ongesteld wordt.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 minuten? :')

Antwoorden (5)

JWanneer en of een vrouw verschijnselen gaat vertonen is verschillend. Dit kan soms wel maanden duren als er al verschijnselen zijn. Verschijnselen varieren en kunnen zijn; buikkramp, misselijkheid, hoodpijn, meer eetlust en bijvoorbeeld een verbeterd reukvermogen of gehoor. Je kunt vroegtijdig testen of je zwanger bent door een test te kopen bij de drogist of apotheek. Mijn advies is om zo snel mogelijk een test te doen om van de stress af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas werken die testen pas op de dag dat je ongesteld had moeten worden en de nieuwere van tegenwoordig hooguit een dag of wat eerder. De beste raadgever is je menstruatie. Als die uitblijft over 2 weken, dan is het een goed idee om te testen. Voor die tijd zit er niks anders op dan wachten. Als je over 2 weken ongesteld moet worden, dan heeft nu testen geen zin! Die zal sowieso negatief uitslaan, omdat het te vroeg is. Minnetje voor het antwoord dus.
Vragen over zwangerschapstesten:

We raden je aan op zijn vroegst 19 dagen na de onbeschermde seks te testen, of vanaf de dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen.

http://www.clearblue.com/nl/algemene-vragen-over-zwangerschapstesten.php#1

En die test hoeft niet van Clearblue te zijn, die heb
je bij het Kruidvat of de Apotheek ook goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per persoon, er zijn vrouwen die pas na maanden erachter komen dat zij zwanger zijn, worden gewoon ongesteld bijv. Ik ken ook mensen die al heel vroeg wisten dat zij zwanger was, dat was een gevoel. Wat dat precies is kan ik niet zeggen daar ik nooit zwanger ben geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn de eerste signalen bij een zwangerschap? Indien je er naar informeert, blijken de meeste vrouwen de eerste signalen gedurende een zwangerschap te herkennen, tenminste als ze al eerder een zwangerschap hebben gehad. Sommige vrouwen herkennen het moment waarop de ovulatie begint, terwijl anderen niet weten of en wanneer ze een eisprong hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mijn 2e zwangerschap merkte ik het al met een paar weken al.. voelde een soort zwaar gevoel onder in mn buik en had erg gevoelige borsten..