Als je alle zwangerschappen bekijkt.Wat is het percentage dat er een miskraam ontstaat in de eerste drie maanden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Miskraam-statistieken kunnen dramatisch zijn. Een miskraam vindt plaats in 20 procent van alle zwangerschappen. Maar volgens sommige bronnen is dit een onnauwkeurig percentage. Veel vrouwen kunnen zonder dit te weten een miskraam hebben voordat zij zich zelfs ook maar realiseren dat zich in hen een leven heeft gevormd - en zij nemen dan gewoon aan dat hun miskraam een wat zwaardere menstruatie was dan gewoonlijk. Daarom is het mogelijk dat het werkelijke miskraam-percentage zich dichter bij 40 of 50 procent bevindt.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe langer de zwangerschap gevorderd is hoe kleiner de kans dat het fout gaat...

Kijk maar mee of dat klopt...

Als je werkelijk gaat meten hoeveel keer dat er geprobeerd wordt zwanger te worden, dan lopen wellicht 99,9% van de bevruchtingen slecht af...

Gemiddeld 1 op de vijf zwangerschappen loopt fout in de eerste drie maanden...

Maar na een jaar zijn er gedurende een zwangerschap geen miskramen meer, dan is het 0%...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het klopt wat ik ga zeggen, maar de kans dat je een miskraam bij het de eerste zwangerschap krijg is groter dan bij de volgende zwangerschappen.
Daarnaast telt leeftijd, omgeving, stress en lichaamlijke gesteldheid mee.
Dat het 20% is bij de eerste zwangerschap kan ik niet beamen, maar ik sluit het ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is helemaal niet erg als je de eerste 3 maanden een miskraam krijgt, dan heeft het lichaam zelf ontdekt dat er iets mis is met de vrucht, en dat die niet levensvatbaar is.

eigenlijk is het pas na 3 maanden interessant om de statistieken te bekijken, want dan is het al een kindje geweest

Toegevoegd na 23 uur:
Mijn excuses voor de mensen die gekwetst zijn door deze opmerking. Bedoelde te zeggen dat het best wel vaak voorkomt dat de samensmelting niet levensvatbaar gelukt is, en dat het lichaam dat binnen 3 maanden verwijderd. De meesten weten dan niet eens dat ze zwanger geweest zijn, hooguit is de menstruatie wat heftiger. Ik denk niet dat daar statistieken van zijn, omdat veel mensen het dus niet eens gemerkt hebben. Maar als je al wel weet dat je zwanger bent, is het natuurlijk een enorme klap. Nogmaals sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het wel beter, maar het is wel erg. De meesten moeten het toch wel even verwerken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij dat je jouw tweede stukje hebt toegevoegd.. Werd al behoorlijk kwaad. Excuus aanvaard.
De afgelopen decennia is het inzicht in de oorzaken en het beloop van een miskraam toegenomen. Gemiddeld eindigt
10% van alle zwangerschappen in een miskraam. De kans op een miskraam loopt op met de leeftijd en het aantal eerder doorgemaakte miskramen. Zo is de kans op een miskraam bij vrouwen tussen de 35 en 40 jaar ruim 20% en bij vrouwen ouder dan 40 jaar meer dan 40%. De kans dat een zwangerschap opnieuw in een miskraam resulteert na één eerder doorgemaakte miskraam is 16% en loopt op naar respectievelijk 25% en 45% na 2 en 3 opeenvolgende miskramen. Omgekeerd wijzen deze getallen erop dat een vrouw zelfs na drie opeenvolgende miskramen nog een kans van 55 procent heeft op een normale zwangerschap (tegen 85% bij vrouwen zonder miskraam in de anamnese).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een miskraam niet geregistreerd staat, hoe kun je dan aan de statistieken komen?
Het is niet echt mogelijk om te gokken hoeveel vrouwen een miskraam kregen of hoeveel vrouwen bij een hevigere ongesteldheid eigenlijk zwanger zijn geweest. Doordat in mijn naaste omgeving zoiets op dit moment speelt schijnt het verstandig te zijn om na een miskraam (ook voor de 3 maandengrens) alsnog een kleine ingreep moet ondergaan om de restanten te laten verwijderen.
Volgens mij 1 op de 3.
Ik ben 4 keer zwanger geweest en heb 2 levende gebaard (en leven gelukkig nog)
Een vriendin van mij is 13 keer zwanger geweest en heeft 2 levende gebaard (en leven gelukkig ook nog)..
Moeilijke vraag dit