Waar blijft t vruchtwater bij een keizersnee?

Bij een gewone bevalling loopt t er zo uit, maar waar blijft t bij n keizersnee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Dat wordt eruit gezogen dmv een zuigapparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de operatie begint, wordt er een snee in de buikwand gemaakt.
In laagjes wordt de buikwand tot aan de baarmoeder doorgesneden. De blaas wordt van de baarmoeder losgemaakt en een beetje opzij gelegd.
De baarmoeder wordt opengemaakt, de vliezen worden gebroken en de gynaecoloog haalt meteen de baby uit de baarmoeder. Ook wordt dan het vruchtwater afgezogen.
Tussen het maken van de snee en de geboorte van het kind liggen ongeveer drie minuten.
Dus het vruchtwater wordt afgezogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt!