Is het voor (sommige) mannen écht zo erg om 1x mee te 'moeten' naar zwangerschapsgym?

Bij zwangerschapsgym is het meestal gebruikelijk dat er 1 partneravond is, dus dan moet manlief mee. (er zijn ook bijeenkomsten dat hij vaker/alle keren mee moet, maar ik heb het hier even over de eenmalige versie)

Mijn man staat er heel erg voor open en wil juist graag weten wat hij kan doen tijdens de bevalling en is dus blij dat hij mee mag (en moet haha).

Ik vind dit een normale houding, maar... wat schetst mijn verbazing ik hoor van de andere vrouwen dat veel van hun mannen er onderuit proberen te komen en dat ze er lacherig over doen! Niet echt leuk voor de dames..

Is het nou écht zo dat mannen niet mee willen en het onzin vinden ('mn vrouw moet het toch doen, wat moet ik daar nou?') of weten ze zich geen houding te geven en gaan ze daarom de macho uithangen ofzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik het mee eens hoor, maar deze vrouwen doen wél aan gym en hechten er dus waarde aan. Opzich kan het goed zijn dat de mannen er net zoals jij over denken, maar ze kunnen het ook voor hun vrouw doen.. en daarnaast vraag ik me dus af óf ze het eigenlijk wel belangrijk vinden, maar het niet durven toe te geven. En gym is heus niet nodig om een kind te krijgen, die baby komt er toch wel uit, maar daar gaat het niet om.

Het beste antwoord

Een kind krijg je samen. Daar hoort ook die eenmalige sessie op zwangerschapsgym bij, die ik eigenlijk nogal minimaal vond. Als partner kun je je vrouw heel goed helpen bij de bevalling maar dan moet je wel weten wat je kunt doen. Alles beter dan halverwege flauwgevallen onder het bed te belanden, toch? Ik heb me wat dat betreft nooit ergens aan onttrokken, ook niet daarna met in bad doen, luiers verschonen of bezoekjes aan het consultatiebureau. Volgens mij komt die terughoudendheid van die kerels voort uit angst. Geen macho's maar schijtebroeken zijn het. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is het stoere haantjes gedrag. De vrouw is zwanger, niet de man. Gelukkig zijn er kerels die zich er niets van aantrekken en gewoon gaan (en zo ook nog eens punten scoren bij de vriendinnen van vrouwlief).
De kerels die niet willen proberen gewoon stoer te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja die mannen he!! Lucky you zou ik bijna haast zeggen! Ik vind echter dat je samen zwanger bent, dus....ook mee naar die partneravond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen we nog in grotten woonden was er geen zwangerschapsgym. Dus sleep je man/vriend of "verwekker" niet mee. Doelloos, hij kan ook naar de sportschool gaan of n aantal baantjes trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de eerste zwangerschap heb ik ook meegedaan met gym, maar kan mij voorstellen dat mannen dit ongemakkelijk vinden. Vooral als er andere mannen bij zijn, is het toch een soort van macho gedrag die ze dan gaan vertonen. Maar buitendat, ik zelf vond het als vrouw ook ongemakkelijk.
Dat gepoeha, en geklessebes van moeders onderling, niets voor mij :) Vond de informatie over de zwangerschap en bevalling reuze interessant. Maar verder hoeft het voor mij allemaal niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praten over gevoelens onder invloed van hormonen in een groep vol vreemde mensen onder leiding van een blije leidster is gewoonweg niet iets voor mannen. Neemt niet weg dat ik wel ben wezen gymmen en dat dit vooral deed ter ondersteuning van mijn meisje. Heb er geen noemenswaardige gevolgen aan overgehouden, dus kerels, gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de een wel en de andere niet.
toen mijn vrouw zwanger was toen ter tijd,verwachte ze van mij dat ik ook een keer meeging.
maar ze is zelf na de 1e keer niet meer geweest.
wat ze daar aantrof was een hoop gezucht, gesteun en oeverloos gezeik van hoe slecht en hoe zwaar ze het wel niet hebben met hun zwangerschap.
we kregen bij de bevalling een vreemde verloskundige die zei dat ze kon merken dat m,n vrouw op zwangerschapgym was geweest.
nou niet dus, het is maar wat je wilt, en ik kan goed begrijpen waarom mannen niet staan te juichen om daar naartoe te gaan.