Is 't theoretisch mogelijk dat als een vrouw seks heeft met twee mannen tegelijk, dat de 2 zaadcellen (bij de ejaculatie) samenvoegen van de 2 mannen?

Ik vroeg me af, wanneer 2 mannen tegelijkertijd seks hebben met één vrouw, en ze ejaculeren op het zelfde moment, dat de 2 zaadcellen van de 2 mannen samenvoegen en dat de vrouw zwanger is van 2 mannen. Ik vroeg me af of het theoretisch mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ja en nee.

Van twee zaadcellen en één eicel zal nooit een kind komen. Niet als het twee zaadcellen van één man zijn, niet als het er ieder één van twee mannen zijn.

Wel komt het (heel zelden) voor dat twee zaadcellen één eicel binnendringen en er celdeling plaats gaat vinden. Dat heeft een mola-zwangerschap. Maar zoals al gezegd: dit is nooit levensvatbaar, er wordt geen kind uit geboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is theoretisch alleen mogelijk als die vrouw twee eisprongen tegelijk heeft, en het ene eitje bevrucht wordt door de ene man, en de andere door de andere man. Dan wordt het een twee-eiige tweeling. Hetgeen dus wel eens voorkomt, maar in normale situaties hebben beide kinderen dus gewoon dezelfde vader.
Zaadcellen zelf voegen nooit samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik als tweeling dacht dus ook aan deze mogelijkheid, het zou waarschijnlijk mogelijk kunnen zijn dat er een twee-eiige tweeling zou kunnen ontstaan. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu denk ik weer hoe verbazingwekkend dat zou zijn als de mannen van verschillende rassen zouden zijn en de kinderen geboren worden.... Sorry teveel fantasie :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel, verklaar dat maar eens aan de verloskundige :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat is wel eens gebeurd, zij het niet op natuurlijke wijze : Na een blijkbaar niet al te zorgvuldige reageerbuisbevruchting, beviel een vrouw van een zwart-witte tweeling. Er bleek nog sperma achter te zijn gebleven van de vader ervoor , hetgeen geheel onbedoeld resulteerde in een zwangerschap van twee verschillende vaders. Niet door sex, dat dan weer niet, maar biologisch is dat zeker ook denkbaar.
Het is heel ruim tien, vijftien jaar geleden, en ik kan er zo op Internet ook niets meer over vinden (alleen als urban legend), maar ik herinner het me nog heel goed, compleet met foto's in de krant enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen,waar jij aan refereert staat beschreven in een boek van een Nederlandse detective schrijver. De naam van de schrijver is mij helaas even ontschoten, maar zijn boeken dragen allemaal (denk ik ) een meisjesnaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ken het ECHT alleen van teevee / kranten / tijdschriften, niet van één of ander boek. Een boek met een meisjesnaam lijkt me zelfs helemaal uitgesloten, want die lees ik eigenlijk standaard niet. (Enige uitzondering ooit was "Marleen" van Jan Mens - en dat was wel weer genoeg damesroman voor de rest van mijn leven ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehh, dit doet me denken aan 'De ontdekking van de hemel'. Bij de Nederlandse les heb ik het begin van de verfilming van dit boek gezien, het idee is dat ?engelen? ervoor moeten zorgen dat een vrouw een kind krijgt van 2 mannen. Ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe ze dat gedaan hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met twee eicellen en voldoende ver sperma is het zowel binnen als buiten het lichaam biologisch beslist niet onmogelijk.
In de ontdekking van de hemel zit het inderdaad voor zover ik me kan herinneren iets ingewikkelder in elkaar. Maar daar is de technische mogelijkheid ook total niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herinner me het nieuws van die tweeling waar Marleen het over heeft ook nog. Het is inderdaad echt gebeurd, maar ik denk dat het al wat langer geleden is dan 10 of 15 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.felixthijssen.com/-_isabelle_1999.
Dit is het boek, dat ik bedoelde,Marleen.
http://nos.nl/artikel/87867-tweeling-heeft-twee-verschillende-vaders.html

Nieuwsartikel het kan dus indd wel maar komt bijna nie voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een beetje een rare vraag. Als een man ejaculeert komen er heel veel zaadcellen tegelijkertijd in de baarmoeder vrij. Maar 1 ervan doordringt de buitenste laag van de eicel en wordt opgenomen. Er gebeurt dan iets waardoor andere nabijgelegen zaadcellen niet door kunnen dringen. Er vind dus een bevruchting plaats van 1 zaadcel met die ene eicel die door ovulatie is vrijgekomen.

Hoezo zouden 2 zaadcellen van de verschillende mannen moeten samenvoegen? Als dat zou kunnen zouden twee zaadcellen van dezelfde man net zo goed kunnen samenvoegen. En hoe kun je daar een kind uitkrijgen? Dat kan dus niet en is ook niet logisch.

Als twee mannen dus ejaculeren komt er maar 1 zaadcel de eicel binnen. en één van de twee mannen is dan de vader.