Hoe kan het dat melk in de borst goed blijft met een geboorte?

Je moet melk altijd koud houden maar nu is het juist warm. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

is de correcte lichaamstemperatuur
en de borstvoeding is voor de baby zo het best
juist niet koel, geeft buikpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een borst geen melkopslag is, maar een melkproductiesysteem: altijd _verse_ melk.
Als je kolft, dus melk aftapt om die later aan je baby te geven (doen vrouwen vaak als ze bijvoorbeeld tijdje niet bij de baby zijn terwijl ze nog wel borstvoeding geven), dan moet die afgekolfde melk wel degelijk koel bewaard worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct, maar ook dan liefst op kamertemp gegeven worden en eventjes au-bain marie verwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard! Maar dit was om het verschil aan te geven tussen verse melk zo uit de borst, en melk die je een tijdje wilt/moet bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi mooie uitlegmelkopslag
vandaar dat ik destijds nergens een houdbaarheidsdatum kon vinden op mijn lichaam!
vond het uitkoken van de speen ook al niet echt prettig trouwens :) +1
Volgens mij moet er bij een product zuurstof komen om te kunnen bederven, omdat op die manier bacteriën ook kunnen groeien. Zolang melk in de borst zit komt er natuurlijk geen zuurstof bij en zal het dus niet bederven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een vrouw in verwachting is heeft ze iets verhoging, vooral rond de borsten is het warmer. Hierdoor wordt de melk gepasteuriseerd waardoor het bederf uitgesteld wordt omdat ziek makende micro-organisme gedood zijn. Niet alle organisme worden gedood zodat het niet onbeperkt houdbaar is. De melk in de borst zit ook vacuüm verpakt zodat het langer goed blijft, alleen door zuigen van een baby komt het eruit. Soms lekt het een beetje en dan is de melk niet meer betrouwbaar.