Het beste kan je naar de GGD gaan. Daar helpen ze wel verder. De huisarts heeft ook zwijgplicht hoor! maar als je dat niet durft of wilt dan naar de GGD. Hoe gaat het in zijn werk: de foetus wordt weggezogen. Dit kan in het ziekenhuis met een klein roesje zodat je er niets van meekrijgt en voelt.
Heel veel sterkte!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In alle abortusklinieken kun je je anoniem laten aborteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.zorgkaartnederland.nl/abortuskliniek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een abortus anoniem wil LATEN plegen (hoop ik, want als je zelf anoniem wil aborteren zou ik dat niet aanraden), kan dat als het goed is bij elke abortuskliniek.

Daarnaast hebben alle artsen etc, een vertrouwensplicht en zijn zij dus verplicht geen gegevens van jou te verstrekken aan derden.

Denk er wel goed over na en laat je raadplegen door hulpinstanties (zie bronnen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antwoord, dat staat er al...wel een toevoeging :

Reken erop dat als je anoniem gaat je arts niets hiervan weet en daardoor als er complicaties komen fouten gaat maken.
Dus als je hierna klachten krijgt zul je alsnog je arts moeten vertellen dat je zo behandeld bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je anoniem naar een abortus kliniek gaat zal de abortus arts de huisarts NIET informeren....en daar doelde ik dus op.
Want bij complicaties achteraf ga je weer wel naar je huisarts (al is het maar wegens "buikpijn"
Als je overweegt om een abortus te laten plegen adviseer ik je om hier heel goed over na te denken! Het schuldgevoel en de pijn die het in je teweeg kan brengen kan je je leven lang bij blijven. Dit heb ik helaas van dichtbij meegemaakt en ik zie bij mijn vriendin dat dit haar na 13 jaar nog steeds veel verdriet doet! (ook al was het een goede keuze). Heel dubbel.

Verder is het zo dat IEDERE arts een geheimhoudingsplicht heeft. Of dat nu een gynaecoloog is of je huisarts: niemand kan 'zomaar' even jouw medische gegevens bij een arts opvragen.

Als je daadwerkelijk een abortus bij jezelf wilt laten uitvoeren, dan adviseer ik je om dit in het ziekenhuis te laten doen. Daar ben je veilig en heb je goede nazorg. Bij complicaties staat er een heel medisch team voor je klaar.

Als jij dat duidelijk aan de arts aangeeft dan wordt dit verder niet naar je familie gecommuniceerd. Je huisarts wordt wel altijd van een ingreep op de hoogte gesteld. Verder moet je je realiseren dat de kosten door je verzekering moeten worden betaald. Hierover zal je uiteindelijk wel post ontvangen, (verwacht ik).
Laat je goed informeren over de procedure en in hoeverre je anonimiteit is gewaarborgd.

Veel sterkte!
13 jaar geleden
Je zit in een heel moeilijke situatie begrijp ik. Je bent zwanger geraakt en wilt een abortus laten doen. Neem eens een kijkje op de site van Siriz.nl. Als je nog twijfelt, kunnen zij je helpen met het maken van een keuze. Zij kunnen je helpen bij alles wat er komt kijken. Siriz is een non-profit organisatie, die jonge moeders en hun kind opvangt, maar ook nazorg geeft na abortus! Wat je ook besluit, ik wens je heel veel stertke!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en je kunt anoniem contact opnemen met ze als je dat wilt, om bijvoorbeeld gewoon eens je vragen te stellen als je die hebt, of als je alleen maar je verhaal kwijt wilt
De Siriz hulplijn is iedere dag tussen 9 uur en 23 uur bereikbaar 0900 – 202 10 88 of per mail hulp@siriz.nl