zie link. GEROOKTE haring mag niet gegeten worden, ZOUTE haring wel... eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

en toch zou ik het niet doen. de kans bestaat altijd, hoe klein ook.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
listeria kan niet tegen de zoutconcentratie. Dat is een uitstekend conserveringsmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en toch zou ik het niet doen ben nu 16.2 weken zwanger en mij niet gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja maar om dan gelijk rauwe vis te gaan eten...
Ik neem aan dat het moet kunnen als bijvoorbeeld een arts het er ook mee eens is.

Houd er echter wel rekening mee dat ook op het gebied van voedsel veel dingen zowel voor- als nadelen hebben. Zo schijnen er in vis nogal veel PCB's en dioxine te zitten, dat lijkt me nu ook niet echt bevorderlijk.

Zie eventueel ook bijgaand filmpje op de website van Tros Radar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: Moet kunnen.

Vroeger hadden ze geen boeken waarin stond wat er allemaal niet kon en mocht en getuige het aantal mensen in Nederland neem ik aan dat het vroeger toch ook vaak goed gegaan is.

Mijn moeder had geen boeken, ze at gewoon waar ze zin in had, dronk waar ze zin in had en we zijn er alledrie gezond uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed punt, het is ook wel een beetje wat niet weet wat niet deert natuurlijk, maar aan de andere kant, met kennis komt verantwoordelijkheid. Laten we gemakshalve zeggen dat we tegenwoordig meer dingen weten over risico's, dan zullen we ook iets met die informatie moeten doen, ik zou me althans schuldig voelen als ik iets had kunnen weten en er niet naar gehandeld heb. Als man zijnde kan ik die mening uiteraard niet op deze situatie toepassen, maar het principe blijft hetzelfde.
NIET proberen.
Tijdens je zwangerschap moet je zo voorzichtig mogelijk zijn.
Een kind is zoooo beïnvloedbaar!
En zeker als het nog in de buik zit!
Hetzelfde geld voor het kleuren van je haar.
Dat mag je dus ECHT niet doen dat is zo ongezond voor de kleine.
En zoals roken, ik snap niet hoe sommige vrouwen het in hun hoofd halen!
Misselijk word ik ervan!
Mijn eigen vader was kettingroker.
En ik dus constant doodziek (in mijn peuterjaren).
Later bleek dat ik allergisch ben aan sigaretten en dus constant in levensgevaar door mijn eigen vader.
Oke dat is dus helemaal het punt niet meer.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je best gewoon zo voorzichtig mogelijk bent en niks uitprobeert waarvan je niet zeker bent dat het schadelijk is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar je moet (zoals ik al zei) niets proberen waarvan je niet zeker bent of het schadelijk is.
Dat was mijn conclusie, en ik denk ook dat dat niet overdreven bezorgd zijn is.
Gewoon voorzichtig zijn.