Wat moet je doen als je verliefd bent op je beste vriend waarmee je al een relatie hebt gehad?

We doen dingen samen die je als stel doet. Ik heb hem ermee geconfronteerd hij zegt dat hij alleen vriendschap wil maar doet wel de dingen die je vriend ook zou doen klein voorbeeldje ik lag in het ziekenhuis hij kwam alle dagen op bezoek met een beer oa en daarna bij mij thuis verzorgde me en alles.. Heb wel het gevoel gehad dat hij hetzelfde voelde.. En hij vindt het erg jammer dat ik nu geen contact meer met hem wil. Loop ik overal wat achter te zoeken??!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan het proberen maar aangezien de relatie al 1 x niet stand gehouden heeft zul je voor jezelf moeten nagaan of een 2e keer dan de moeite waard is. Zeker als het daarnaast ook nog eens je beste vriend is zul je moeten oppassen dat je niet in een knipperlicht relatie terecht komt. suc6 ;)

Wat je moet doen?? Zoenen natuurlijk.

Wees duidelijk... Het nu telt, verleden was... Een relatie hebben is net als in de wiskunde, de een heeft invloed op de ander, maar ook de ander heeft invloed op de een... Spreek je uit, wat heb je te verliezen? Jezelf uitspreken is toch relatie hebben met... Durf kwetsbaar te zijn, durf je te openen, als een bloempje in de wei, die is ook niet bang of er een koe op zal stappen, maar geeft de geur aan de wind, de bloem maakt zich niet druk of de geur wel door de geliefde geroken wordt, hij bloeit... Doe als een bloem, bloei en verspreidt je geur aan ieder die wil ruiken en wees kwetsbaar en open... Dat is liefde, dat is aantrekking... Bedank hem voor zijn aandacht en verwacht niet méér... En je kunt deze vraag beter aan hem stellen, dan hier op GV...

Vooral vriendjes blijven en niet opnieuw beginnen met een relatie... Trust me... En dan spreek ik uit eigen ervaring. En dan heb ik me ook nog life op de radio laten verleiden om haar naam te noemen. Gevolg is natuurlijk dat heel Limburg direct wist dat ik lesbisch ben. Niet dat mij dat wat kan boeien. Maar had dus een 'Big Fu**ing Problem' met mijn beste vriendin. Op dat moment teminste... En ja. Het is een kwestie van overleven. Na een paar weken absoluut genegeerd te zijn praten we weer oppervlakkig met elkaar. Maar de vriendschap zoals die er ooit was is weg... En het gekke is dat ik haar keuze respecteer. Ik kijk zelfs uit naar die paar keer per jaar dat het weer lekker 'close' is als het over de spreekwoordelijke 'koetjes en kalfjes' gaat...

Ik zal eerst nagaan waarom jullie relatie de eerste keer uit is gegaan. Dit is waarschijnlijk niets voor niets geweest. Misschien ben je de oorzaak uit het oog verloren en romantiseer je een mogelijke relatie met hem nu wel. Daarbij komt dat een beste vriend dit soort dingen, die jij hierboven beschrijft gewoon kan doen. Het verschil wat jullie onderscheidt van geliefden en vrienden is de seksuele kant. Misschien houdt hij wel heel veel van jou, maar voelt hij zich niet seksueel tot jou aangetrokken? En dit is toch een belangrijk aspect binnen een relatie. Een tijdje afstand van elkaar nemen is misschhien goed om jouw gevoelens wat minder te laten worden, maar pas op dat je deze dierbare vriend niet kwijt raakt. Mensen die zoveel voor iemand doen zijn er niet veel. Wees er zuinig op!

De reden dat je 'er iets achter zoekt' is omdat jullie eerder een relatie hadden. De dingen die hij doet laten echter zien dat hij een echte goede vriend is, iets wat heel goed mogelijk is ook na een eerdere relatie. Wanneer hij zegt dat hij vriendschap wil is het doodzonde om dat weg te gooien, want dergelijke vrienden zijn zeer zeldzaam. Gevoelens kunnen altijd veranderen, maar ik zou er zeker niet op rekenen maar genieten van de vriendschap die je samen hebt. De toekomst zal verder uitwijzen of iets meer er opnieuw inzit. Maar wanneer je zijn vriendschap nu afwijst, zul je dat nooit te weten komen...

Ik heb ook precies zo'n vriend gehad. En ik heb in de loop van de tijd gemerkt dat als ik me terugtrok en geen contact wilde, hij heel erg naar me toetrok. Maar als ik dan weer hoop kreeg en dacht dat het toch goed zou komen, werd hij weer benauwd en afstandelijk. Ik ben bang dat hij de relatie zoals jullie die nu hebben precies perfect vind en dat hij nooit meer dan dit zal willen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100