vriendin krijgt het benauwd van mij (ze is met ons gestopt)

hallo,
ik heb sinds 4 maanden een "relatie" met een geweldige vrouw.
Zij heeft mij meerdere malen verzocht om haar ruimte te geven omdat zij in een situatie zit waarin haar ex nog in huis zit, zij een kind van 11 heeft en zij kampt met borderline.
Nu heb ik heel veel aandacht van haar opgeeist waardoor zij het voelde alsof ze op eierschalen liep. Nu heeft zij afgelopen weekend gezegd dat zij stopt met ons terwijl een week daarvoor zij nog zei dat ze ons echt wel samen ziet.
Het was dus een oprechte schreeuw om rust en ruimte recht uit haar haar hart. En melde ook dat ik haar verstikte, alsof ik een hand om haar keel heen had, zo voelde ze het.
Wat is mijn aandeel hierin geweest...ik ging haar regelmatig onverwacht opzoeken, belde vaak en veel en stuurde haar regelmatig smsjes...(>10 per dag)
Als ik haar niet te pakken kreeg bleef ik bellen tot ik haar wel te pakken had.
Nu is het over, nou ja ik heb nog hoop, en probeer haar rust te geven. Ik stuur af en toe nog wel een sms (1 a 2 per dag) en kan haar echt niet loslaten omdat ik zo gek op haar ben.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zij bij mij terug komt??
ik ben inmiddels met mezelf aan de slag en verzet me er geweldig tegen om haar niet te bellen.
PLease .... bruikbare tips zijn welkom.....

Weet jij het antwoord?

/2500

door haar de ruimte te geven die ze vroeg.. als ze ook veel om jou geeft,komt ze echt wel weer terug.. dus geen smsjes, en bellen en of bezoeken.. respecteer haar wens op dit moment..

Oeff.....iedere vrouw zou benauwd worden van jouw manier van aandacht. Ik bedoel dit niet als kritiek, maar het is wel een beetje te veel van het goeie. Stel je voor dat het andersom zou zijn? Mannen kunnen er doorgaans nog slechter mee overweg trouwens. Laat haar even een tijdje helemaal met rust en reageer alleen als zij het initiatief neemt. Gewoon radiostilte zeg maar. Geef haar aan dat je haar niet kwijt wilt en dat je wacht tot zij er weer aan toe is om contact te zoeken. Op die manier heb je nog een kans dat ze bij je terug komt, anders ben ik bang dat het voor goed afgelopen is.

Geef haar in elk geval de rust en de tijd, die zij zegt nodig te hebben. Ik zou zelf ook minder vrolijk worden, als ik op een dag 10 smsjes, meerdere telefoontjes en onverwachte bezoekjes van je zou krijgen. Lijkt op stalkerig gedrag. verder moet je niet vergeten dat de relatie sowieso al moeilijk is. je hebt niet de makkelijkste partner uitgezocht; borderline, nog samenwonend met haar ex, en ook nog een puber dochter in huis. Maakt het allemaal er niet makkelijker op. Geef haar dus nu even rust en laat haar het initiatief nemen. Gebruik daarnaast de periode van rust, om voor jezelf op een rijtje te zetten, of zij echt wel je droompartner is. Je haalt je namelijk waarschijnlijk wel wat problemen op je hals met deze relatie.

Jou vriendin wil een rust en dat is heel begrijpelijk. Gun haar die dan ook. Even geen contact is voor jullie allebei heel goed. Over een week of 6 kun je haar een bos bloemen laten bezorgen met een kaartje eraan met de tekst; ik mis je. Als dat bij haar ook zo is zal ze er op reageren en vanaf die tijd kunnen jullie het misschien rustig opbouwen.

als een vrouw "nee" zegt, of geef me ruimte, dan bedoeld ze dat ook ECHT!. Stop meteen met haar te smsen, desnoods dan nog 1tje waarin je zet dat dit je laatste smsje zal zijn naar haar. dat je hoopt dat ze de ruimte kan en gaat vinden die ze nodig heeft en dat er daarna hopelijk die ruimte weer door jou mag worden opgevuld. ik meen het, stop echt voordat het helemaal te laat is en de hoop die je nu nog hebt, echt vergaan is. sterkte vent!

bel haar net zo vaak als je je beste vriend bel. Stuur haar net zo veel sms-jes als je je beste vriend stuurt.

Jeetje, als ik jouw gedrag dat je hierboven beschrijft bekijk, dan komt het woord: Stalker in me op. Daar zou iedereen het benauwd van krijgen, zelfs zonder ex, kind van 11 en Borderline. En dan: "Ik stuur af en toe nog wel een sms (1 a 2 per dag)?? En dat noem jij af en toe? Dat vind ik nog best wel vaak." Als ik jou was zou ik een lange brief schrijven. Hierin eerst spijt betuigen dat je haar zo benauwd hebt, beterschap beloven. Vertellen dat je bezig bent je eigen gedrag te veranderen en hoe je dat doet. Verder in de brief schrijven wat je voor haar voelt en haar dan tenslotte zelf het initiatief geven om als ze er aan toe is contact op te nemen. Succes.

Het moet voor haar vast heel moeilijk geweest zijn om aan jou aan te geven dat zij ruimte nodig heeft, zeker omdat jij dat het liefste niet doet. Laat zien dat je haar daarin serieus neemt en toon aan dat je die ruimte kunt geven. Stel jezelf de vraag; accepteer je van haar dat zij die ruimte nodig heeft? Als je de realiteit accepteert, dan zul je zien dat er iets positiefs uit komt. Daarbij als een vrouw iets duidelijks aangeeft, dan schuilt daar niets anders achter dan dat ze het niet op deze manier wil. Zorg dat je de feiten niet verdraait naar wat jij het liefste zou willen; dan heb je echt een bord voor je kop.

Eigenlijk is dit niet de plaats om antwoord te geven op jou vraag maar een andere mogelijkheid zie ik even niet. Ik heb zelf een relatie gehad met een vriendin met borderline. Het verhaal wat jij schrijft past daar ook exact bij. Het probleem is dat borderliners vaak erg lieve mensen lijken te zijn en dat op hun mannier ook wel zijn en de problemen die je erbij krijgt wapper je eerst weg van ´ach ja, zo is ze nu eenmaal´ Een ruime hoeveelheid boeken later wist ik dat ik aan een dood paard stond te trekken. Ik hield van iets wat niet lief hebben kan. Al doet een borderliner (BL) nog zo lief het blijft van binnen ikke ikke en de rest kan stikke. Maar dat willen wij niet zien want wij denken dat alles goed komt want het is een mooie lieve vrouw en dat geneest wel. Helaas zijn er maar twee oplossingen in dit geval (en ik heb vele borderliners gesproken met hun partners) . Als eerste kan je meegaan in haar belevingen, zegt ze bijv. ik voel me verstikt door jou, dan resoluut zeggen dan zal geen contact meer met je opnemen tot dat ik weer van jou hoor. Dat is namelijk nooit de bedoeling van hun maar ze willen controle houden over het aantal claimen doe op hun gelegd worden en dat terwijl ze niet zonder kunnen want aandacht is hun prioriteit. Dus na 1 of 2 dagen hangt de BL weer aan de lijn. Na een dip zijn ze meest van tijd weer een poosje in goede doen dus ze in een dip helpen is ook een optie. Stel wat leuks voor en laat het op het laatste moment niet doorgaan bijv. Als je dit aan het begin van de week doet heb je toch nog een goed weekeinde. De tweede meeste adequate oplossing en in mijn ogen de meest gezonde voor jou zelf proberen afstand te houden en de relatie te stoppen voor zover er al over een relatie gesproken kan worden. Dit laatste komt heel hard over en zie je nu niet zitten (wat ik maar al te best begrijp) maar er komt een moment dat je de stap zelf maakt omdat je zelf niet meer leeft maar door een BL geleefd word. Het idee van een goede relatie te hebben met een BL is een relatie waarbij je je zelf vaak voor de gek houdt en waar je meer teleurstellingen dan liefde zult ontvangen. Doe wat je hart en je gezonde verstand je ingeeft en ik wens je veel succes.

Beste Bas, het verhaal boven op van Kyodo, en kijk op mijn eerste antwoord op sortgelijke vraag, uitprinten en elke keer je wilt contact met haar opnemen, goed doorlezen. Want dit zijn antwoorden gebaseerd na ruim aantal boeken in te verdiepen zoals kyodo zegt, daarnaast aantal jaren ervaring in soortgelijke relatie. Nee zij krijgt niet benauwd van jou. Dat is haar ziekte en daarom je krijgt de schuld omdat je bent een van vele slachtoffers. Net zoals haar ex die bij haar woont omdat zij met haar storniss, zijn leven op zijn kop omgedraaid heeft en hij is niet spannend meer en deugt niet meer. Dus nu jij bent aan de buurt om beetje spanning in haar leven te brengen. Nee je bent niet stalker, zoals iedereen boven denkt. Jij danst op haar fluitje of je speelt mee in haar zieke spel. Zij heeft van je liefde voor haar een stalker gecreeerd. Met andere woorden ze chanteert je emotioneel net zoals haar ex. Want dat enige en het beste wat zij goed in is. Hoe hard het lijkt, is beter dat je nu stopt, dan het plaats van haar ex in te nemen. Hoe eerder hoe beter. Sterkte

Ga gewoon door met je eigen leven. Doe dingen die jij leuk vindt. Niet zo claimen bij die dame! Als jij een paar stappen naar achteren doet, zul je zien dat zij een stap naar voren zal doen! Iemand met Borderline geeft iemand in de omgeving vaak de schuld van rotgevoelens. Vaak degene die het dichtste bij is. Er is vaak een strijd tussen afstand en nabijheid voor iemand met borderline. Maar behoefte aan liefde heeft iedereen.

Jouw manier van contact hebben, is voor je vriendin niet prettig. Dat heeft ze duidelijk gemaakt. Wat ik in weinig reacties teruglees is dat het belangrijk is dat je uitzoekt wat borderline met iemand doet. Het is een psychische aandoening waar je goed mee kunnen omgaan. Ik raad je dus aan om daar eens wat meer over te lezen of een deskundige te vragen hoe je daar als vriend mee om kunt gaan. Daarnaast is het belangrijk dat je luistert naar wat je vriendin aangeeft als behoeften: rust, ruimte. Het valt voor haar niet mee om te gaan met de situatie zoals deze nu is: met haar ex nog in huis. Het is niet voor niets haar ex en dat maakt het behoorlijk stressvol voor haar. Ze heeft nu nog geen ruimte voor jou (is eigenlijk wat ze zegt). Geef haar die ruimte om haar huidige situatie op te lossen en te verwerken en verdiep jij je ondertussen eens in de borderline.

Waarom vraag je tips aan ons terwijl zij al duidelijk heeft aangegeven wat ze wil? Als mijn vriend me zo op de huid zat had ik 'm allang gedumpt... Liefde is soms loslaten, houdt ze van je, dan komt ze terug. Als je haar nu geen ruimte geeft (stuur nog 1 sms'je dat je haar voorlopig niet meer zult lastig vallen - want dat doe je nu - tot zij aangeeft dat ze weer verder wil, als ze dat al wil), dan zal ze alleen maar harder weglopen en komt het zeker nooit goed. Gedraag je als een volwassenen, niet als een klampende kleuter...

Ik begrijp voor geen meter hoe het kan dat een heleboel GV'ers je ex volledig schijnen te kennen, exact weten hoe ze in elkaar zit en waarom ze reageert zoals ze doet. En dat op basis van het woordje borderline? Belachelijk. Nergens in je vraag wordt duidelijk hoe haar borderline zich uit, ik krijg niet de indruk dat je daarmee zoveel problemen hebt gehad in die 4 maanden. Wél wordt volstrekt duidelijk dat jij je als een behoorlijke dwingeland hebt opgesteld en weinig begrip hebt getoond voor de lastige situatie waarin zij verkeert (haar telefoon bijv. 20x laten overgaan terwijl zij met haar ex in de woonkamer zit'- je hoeft geen borderline te hebben om daar bloednerveus van te worden). Ik vraag me sterk af of er geen sprake is van een verstikkende jaloezie van jouw kant en ook bij wie van beide dat ikke, ikke, ikke (zie antwoord Kyodo) eigenlijk zit?

..."regelmatig onverwacht opzoeken, belde vaak en veel en stuurde haar regelmatig smsjes…(>10 per dag) Als ik haar niet te pakken kreeg bleef ik bellen tot ik haar wel te pakken had.... Help!!! Echt waar, dit is genoeg om iemand stapeldol te maken, zelfs al is die iemand stapeldol op jou. STOPPEN!!! 1 a 2 sms'en per dag zijn er al veel te veel. Laat haar met rust. Neem afstand. Zoek afleiding.

Rust is ook echt rust. Je hebt je echt als een stalker gedragen. Ikzelf zit in een vergelijkbare situatie. Mijn vriendin heeft niet zolang tegen mij gezegd dat ze aan borderline lijdt. Toen ik dat hoorde van haar ben ik informatie gaan zoeken over deze ziekte. Ik heb me er kompleet in verdiept en ben er inmiddels achter dat het bepaald niet een pretje is om met zo'n iemand door het leven te gaan. Als ik nu terugkijk hoe ze was en dat vergelijk met de symptomen van borderline. Klopt het precies. Het is een tijdbom die om de zoveel tijd afgaat. Sinds een maand hebben mijn vriendin en ik geen contact meer met elkaar, vanwege het feit dat ze rust wil. Dit komt ook mede doordat er iemand in haar buurt is die haar met haar verleden heeft geconfronteerd. Gevolg: ze is nu depressief. En dat heeft borderline alleen maar sterker aangewakkerd bij haar. Binnen een paar dagen was haar liefde voor mij omgeslagen in alleen maar woedeuitbarstingen naar mij toe. Ik deed niks meer goed in haar ogen. Degene die het dichts bij haar in de buurt staat krijgt alles over zich heen en dat ben ik. De ene na de andere valse beschuldiging volgde. En ik kan zeggen dat het niet leuk is. Ik wil heel graag reageren op deze beschuldigingen, maar je schiet er toch niks mee op. Je loopt toch tegen een muur aan. Ik heb haar in de eerste week nadat we geen contact meer hadden, een brief gestuurd, waarin ik in normale woorden mijn zorgen uite hoe ze zich gedraagde. Het gevolg was dat ze wat vriendelijker werd tegen over mij. Dat deed ze via die persoon die constant bij haar in de buurt is. De enige manier is om haar rust te gunnen. Ik kan je vertellen dat het zeer moeilijk is om niet te smsen, bellen en te mailen. Maar ik hou vol. Ik zoek daarom voldoende afleiding om niet constant aan haar te denken. In de dagen nadat we geen contact meer hadden dacht ik heel veel aan haar, maar na mate de dagen verstreken werd dat minder. Je begint erover na te denken wil ik wel verder met haar. Laat één ding voorop staan. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar eigen gedrag. Laat haar gedrag niet jouw leven bepalen, anders ga je zelf er aan onder door. Als het je leven gaat beinvloeden is het wijs om er zoveel mogelijk met vrienden of familie over te praten. Desnoods ga je er met een psycholoog over praten. Deze mensen staan er buiten en hebben ervaring met dit soort situaties. Zoals al eerder in een reactie is vermeld heb je eigenlijk twee keuzes, je wordt slaaf of je zet er een punt achter.

oeps... laat haar nu eens helemaal los, geen smssen of niks. ook al ben je gek op haar. er is een gratis online cursus over "versieren" van een zekere geert; misschien moet je dat eens googelen?

no offence maar als je net zolang belt tot je haar te pakken krijgt en ze dan zegt dat je haar een beetje ruimte moet geven, tja dat kan ik begrijpen. ik zou op dit moment haar niet smsen,bellen, bij haar langs gaan. geen mens vergeet een ander in dagen, dus er is voor jou geen reden dat ze je vergeet en nooit meer van zich laat horen, dat is onmenselijk. op dit moment moet je gewoon wachten tot ze contact op neemt met jou en ze haar verhaal verteld, of de uitkomst is dat jullie weer bij elkaar komen of niet is in haar handen, maar als ik zo lees denk ik van wel:) laat haar gewoon even nadenken over wat er allemaal gebeurd is in haar leven de laatste tijd, genieten van haar kind en vrienden/familie. ik, oprecht, hoop dat jullie weer bij elkaar komen en alles weer wordt zoals het was. veel geluk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100