Op internet kun je wel relatietherapeuten vinden zoek hier maar op.
Ik weet niet waar je woont maar ik denk dat er in jou buurt echt wel een op internet staat. Ik heb er 2 jaar geleden 75 euro per uur voor betaald
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De beste relatietherapeut ben je zelf, samen met je partner ! In de meeste gevallen vertelt een echte therapeut je niets dat je eigenlijk niet al lang zelf weet.

Bij een therapeut praat je samen vaak openlijker over je problemen dan wanneer je dit thuis doet. En daardoor leer je dingen van elkaar die je kunnen helpen om de relatie weer op de rit te helpen.

Als je nou de kracht hebt om beide die openheid te hebben zonder een therapeut erbij, en om die dingen en gedachten te uiten die je eigenlijk niet durft, dan kun je er misschien toch samen uitkomen.

En als dat niet helpt (ik praat soms ook maar onzin) dan kun je altijd nog bij een therapeut langs.

Ik bedenk me nu ineens dat ik je eigenlijke vraag niet eens kan beantwoorden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huisarts heeft meestal contacten daarvoor en kan als hij / zij je een beetje kent misschien een inschatting maken welke geschikt is.
13 jaar geleden
Vaak moet je dit zelf betalen en dikwijls kan het via je zorgverzekering als de verwijzing vanuit je huisarts loopt.
Zelf heb ik ervaring via een PGB (persoons gebonden budget).
Mijn vorige relatie had ADHD waardoor wat strubbelingen in onze relatie. Er is toen een indicatie afgegeven door het CIZ (centrum Indicatie Zorg) en daarmee konden we bij een gespecialiseerde counseler terecht. We betaalden toen een eigen bijdrage van ongeveer €10,- per uur.
Helaas worden PGB's momenteel niet meer afgegeven i.v.m. de te grote kosten (tot i.i.g. eind dit jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heb je niet nodig problemen los je samen op in je relatie door te communiceren