hoe hun je een moeder rust die 7 dagen op 7 dagen werkt ????

wij vertrekken naar spanje om rust te vinden maar nu heeft nog meer stress en is ze op iedereen boos wat moet ik doen om haar te laten onspannen voor we naar spanje gaan ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o gezellig hoor, even een paar dagen naar spanje na de WK Finale. Logisch dat ze gestresst is.

Antwoorden (8)

Logisch als ze gestressed is, ben ik ook altijd voor vertrek haha. Er komt nog zoveel bij kijken als je op vakantie gaat. Koffers inpakken, de was moet nog gedaan, je wilt je huis nog een beetje fatsoenlijk achterlaten zodat je straks niet in de puinhoop terug komt. Je zou het volgende kunnen doen....

haar helpen met de voorbereidingen.
Zelf je tas/koffer inpakken.
Niet teveel kleren meer vies maken
Je kamer opruimen
Voor haar stofzuigen en haar misschien een extra knuffel geven, uit ervaring weet ik dat ik die altijd wel kan gebruiken....

Succes en een fijne vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet vakantiestress, een heleboel mensen (moeders) hebben daar last van. Alles moet ingepakt, gewassen, gestreken, het huis moet schoon, er zeuren mensen (kinderen) aan je hoofd, je moet nog zoveel........., je hebt geen rust, ook niet in je hoofd. En dan wordt je boos om niks omdat je er gewoon niks bij kunt hebben, want je moet al zoveel en je hebt al zoveel aan je hoofd.
Wat kun jij doen: Lief zijn, rustig zijn, je eigen problemen oplossen (zoek zelf je....... ipv mama te roepen waar hij is), je eigen koffer inpakken, of in ieder geval je eigen spullen klaar leggen, naar een vriendinnetje/vriendje gaan (even een kind minder om voor te zorgen), vragen of je kunt helpen met schoonmaken, zorgen dat je kamer opgeruimd is, enz.
Krijg je dan een snauw, heel hard slikken en rustig blijven, als jullie eindelijk weg zijn gaat de boze bui vanzelf weg en kan de ontspanning echt beginnen.
Gezellige vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat iedere moeder vakantie stress heeft,alles moet gewassen op tijd en koffers gepakt.verder nog vaak lange auto rit voor de boeg etc.(spreek uit ervaring)
probeer haar zoveel mogenlijk te helpen,geen kleding meer dragen die je mee wil nemen,pak alles in koffer en kom er niet meer aan.maak voor jezelf ook lijstje.
verder kan je helpen om zoveel mogenlijk geen beslag op haar te leggen,vooral niet als ze in de weer is ,even niks vragen. verder waait die bui echt wel over als jullie in spanje zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de bezige bij uit haar dagelijkse ritme gaat , gaat ze zich steeds drukker maken of alles wel goed gaat zonder haar ! Er zijn ook mensen die vinden geen rust als niets of minder (moeten of kunnen gaan) doen , ze kunnen hier zelfs overspannen van raken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan haar hoe je haar een handje kunt helpen. Ik weet niet hoe oud je bent maar mss kun je aanbieden om de boodschappen te doen en te koken voor het gezin, dan hoeft ze daar alvast niet meer aan te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt haar het best wat rustiger krijgen door

Haar te helpen waar je maar kunt.

Haar niet voor de voeten te lopen, maar bied je aan als er gewerkt moet worden.

Te zorgen voor een goede sfeer in huis..met zo weinig mogelijk spanningen.

Ik wens jou en je moeder en de rest natuurlijk bij deze alvast een heel fijne vakantie toe hoor.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raad haar aan elke dag één uur voor zichzelf te nemen, ergens midden op de dag.

één uur waarin ze niet werkt, geen voorbereidingen treft, maar gewoon doet waar ze zin in heeft.
Dit is trouwens voor iemand die alle dagen werkt zo ie zo wel een slimme truc om wat tijd voor zichzelf te krijgen.

Daarnaast kan ze proberen ontspanning in de werkzaamheden te zoeken. Als je stoft, ben dan alleen met het stoffen bezig, richt de aandacht helemaal op wat je aan het doen bent. Dat geeft rust in het hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat in elk geval jouw spullen voor elkaar zijn. Zorg voor rustpunten (gezamenlijk koffie drinken; kook een gemakkelijke maaltijd of haal iets op) waarin je met elkaar even (papier erbij) doorneemt wat er nog gedaan moet worden. Dat is beter dan telkens vragen wat je doen kunt, want dat leidt juist af.
Boos terug doen helpt niet, want dan krijg je aan beide kanten alleen maar meer van hetzelfde.
Zeg eventueel af en toe: Wat een gedoe he, op vakantie gaan. Dan blijf je bij haar beleving.