Wat zou er aan de hand kunnen zijn als je gauw emotioneel wordt, iedere dag opnieuw?

Ik moet de laatste tijd bijna elke dag huilen, van grote dingen maar ook kleine dingen, zoals een liedje of een discussie. Hoe kan ik dit aanpakken?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe kan ik mezelf hiermee helpen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe kan ik mezelf hiermee helpen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben niet zwanger.

13 jaar geleden
27.7K

Het beste antwoord

Je hebt veel verdriet en pijn opgekropt. Dat komt er nu uit.

Maar heel misschien maak jij je daardoor wel kwetsbaar en is het een manier geworden om de aandacht te krijgen. Dan is dit een mechanisme wat je hebt ontwikkeld in je kindtijd.

Hoe voel je je als je emotioneel wordt? Voel je je klein, als een kind? Hoe oud ben je dan?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe jij jezelf kunt helpen? Ik denk dat jij een zetje nodig hebt om te beginnen. Dus begin eens met een afspraak bij een therapeut. Ook hypnotherapie zal erg goed voor jouw werken (als gevoelsmens).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Helder en handig antwoord.

Andere antwoorden (4)

Hm.. Slaap je wellicht slecht? Heb je veel strees op je werk? Of heb je een grote schok meegemaakt recentelijk (Breuk in relatie, familie lid verloren etc?)

Als deze zaken kunnen je emotionele stabiliteit beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeel herkenbaar!
Dat heet DEPRESSIE.
Je kunt jezelf het beste helpen door (toch) naar de huisarts te gaan, ook al wil je dat misschien JUIST niet.

Ik heb hetzelfde gehad als jij. Als ik bv aan het winkelen was en ik hoorde een liedje wat me trof dan liep ik met tranen in m'n ogen.

Ik mis trouwens wel in je vraag of je je ook heel droevig voelt en het mooie van het leven niet (meer) ziet....

Toegevoegd na 6 minuten:
Het zou ook kunnen zijn dat je HSP bent/hebt (zie bron) , daar 'lijd' ik nl ook aan......
13 jaar geleden
mensen gaan maar door en door, vaak zonder bij zichzelf stil te staan. wees bewust van jezelf, ken je jezelf? schrijf eens een brief aan jezelf voor over bijvoorbeeld 10 jaar, zet erin wat je nu hebt, doet, bent, vindt, maakt niet uit wat en leg m dan in een envelop ergens weg, over 10 jaar of wanneer je hem weer vind zal je het erg leuk vinden om weer te lezen. en leerzaam.
je kunt nu ook een dagboek beginnen, schrijf alles op wat je wilt, alles mag!!! dat wil ook wel s opluchten. of ga een paar dagen, minimaal 5 lopen in bijvoorbeeld een bos/de natuur (denk bijvoorbeeld aan een lange afstandwandeling, die zijn er heel veel in NL) en laat je gedachten(is mediterend) gaan, je zal er van opladen. doe het wel alleen zodat je met jezelf bent. je kunt ook aan de zee gaan zitten en alleen maar zitten, denk nergens aan en je gedachten gaan vanzelf lopen, laat het komen en gaan zoals het gaat en kijk wat er dan allemaal voorbij komt (in je gedachten) oh ja, ci qong is ook erg fijn!!!
iig zou ik als ik jou was tijd aan jezelf besteden om er achter te komen waarom je nu meer huilt als anders.
succes en veel plezier met je leerzame zelfzoektocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan een heel stel verschillende oorzaken hebben.
Het kan iets psychisch zijn, maar ook iets fysieks. Als je altijd te weinig slaapt of veel te weinig eet bijvoorbeeld, kan je lichaam daardoor van slag zijn. Het kan ook met je hormonen te maken hebben, door bijvoorbeeld zwangerschap (maar dat is het niet, zei je al) of het gebruik van een hormonaal anti-conceptiemiddel (de pil, nuvaring etc).
Ik denk dat je huisarts wel kan controleren of alle hormonale dingen goed zitten of niet.

Wat is het precies waar je jezelf mee wil helpen? Wil je je vaker blij voelen? Vind je dat je niet zoveel zou moeten huilen? Wil je je rustiger voelen?
Wat is het precies dat je veranderen wil?