Vanaf welke leeftijd zijn Kapla plankjes geschikt?

Ik wil graag wat Kapla aanschaffen voor in ons bouwhoekje. Mijn dochter bouwt echter nog geen ingewikkelde instructies maar we doen wel allerlei andere dingen met onze blokken (bvb hokjes voor de diertjes maken) Vanaf welke leeftijd is Kapla echt leuk?

2 jaar geleden
3.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Ik zou het deels omdraaien. Het kopen van kapla en dat soort speelgoed (brio houten treinen is ook een voorbeeld) stimuleert ook weer om complexere constructies te bouwen.

Antwoorden (1)

Vanaf 3, 4 jaar wordt Kapla echt leuk.
Dan gaan kinderen hun bouwsel benoemen en groeit ook het vermogen om te construeren.

Maar jullie zijn nu al gericht bezig: bouwhoekje, samen spelen.
Wellicht dat jouw dochter al eerder aan deze fase toe is.

Neemt niet weg dat Kapla ook geschikt is voor de eerdere fases die elk kind doorloopt.
Ook Kapla is geschikt om te voelen, tillen, sabbelen etc (fase 1)
Kapla kun je ook stapelen en omgooien (fase 2)
En omheinen en overbruggen kun je ook met dit materiaal (fase 3)

Het leuke van Kapla is, dat ook oudere kinderen er geweldige constructies mee kunnen maken.

De link geeft de stadia aan van bouwen:

https://koesterthekid.nl/spelen-met-blokken/