Als je een leuk meisje tegenkomt na hoelang en hoe kun je dan beginnen met kussen als je niet opdringerig voor wilt komen als 16 jarige?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als jullie dat allebei willen.

Dan gebeurt het vast vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar staat geen bepaalde tijd voor voorgeschreven. Ga vooral op je gevoel af. Gevoel is erg belangrijk in de liefde. Je zult vanaf het gevoel krijgen, dat het goede moment is aangebroken, om een stapje verder te gaan. Te afwachtend is in elk geval ook niet goed.

Toegevoegd na 31 seconden:
vanaf=vanzelf
13 jaar geleden
Als je je minimaal hebt voorgesteld.
En verder hangt het helemaal van de stemming en de omstandigheden af. Jullie moeten er wel allebei voor ""in de mood"" zijn. Het meest gebruikelijke is toch wel dat je elkaar wat nader leert kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mishien heb ik altijd geluk gehad maar bij mij begon het meisje altijd te kussen ,wacht nog even rustig af ,uit ervaring weet ik dat op die lleeftijd op het kleinste dingetje word afgeknapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Maar zonder gekheid, er staat geen vaste tijd voor. Als het natuurlijk voor jullie is om lichamelijk dicht bij elkaar te komen (jullie zitten dichter tegen elkaar aan dan je tegen andere mensen aan zou zitten en - dit is belangrijk - ze schuift niet van je weg), dan kun je als volgende stap met je hoofd dicht bij het hare komen. Neemt ze ook dan geen afstand, dan kun je haar zoenen. Begin met een simpele zachte zoen op de lippen, ze geeft zelf wel aan of ze meer wil, en dan kun je ook je tong erbij betrekken. Op die manier neem jij het initiatief, terwijl je niet opdringerig bent omdat zij alle gelegenheid heeft om te laten merken wat zij wil.

En het wonderlijke is: meestal gebeurt dit alles gewoon vanzelf, en hoef je er niet bewust over na te denken. Het is een kwestie van lichaamstaal, en die is gewoon in je hersens (en in haar hersens) geprogrammeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat jullie gevoelens van liefde dat moment maar aangeven/bepalen.

Teveel nadenken laat een relatie soms wat verkrampen waardoor zo'n mooi moment van een eerste kus enigszins geforceerd kan overkomen.

Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat vanzelf , als de signalen van de andere kant ook gegeven worden ! Niets forceren , Geduld siert de mens . Veel geluk . Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar staat geen vaste tijd voor. De beste manier volgens mij is om niet direct te gaan zoenen. Als je in een meertje gaat zwemmen 'test' je ook eerst het water met je tenen... doe hier (figuurlijk dan) hetzelfde: ga dicht bij haar zitten, blijft ze zitten neem de volgende stap. Zorg er voor dat je haar op een neutrale manier kan aanraken, een schouderklopje, een omarming, haar hand vastnemen... je zal zelf wel voelen hoe ze daar op reageert. Blijft ze bv je hand vasthouden dan zit het wel snor, dan kan je jouw gezicht dichter bij het hare brengen en je zal zelf wel zien of ze haar mond dan naar die van jou brengt. Doet ze dat kus ze dan voorzichtig op de lippen, ga niet gelijk met je tong als een gek rondjes draaien, wacht nog even. Bij een 2de of 3de kus kan je voorzichtig als jullie lippen op elkaar zijn je lippen wat open doen en verkennen met je tong. Ook als ze haar mong niet richting die van jou brengt wil dat nog niks zeggen, geef haar voorzichtig een kusje op haar wang en kijk in haar ogen, die zullen wel boekdelen spreken, zo weet je of je alsnog verder kan/mag gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vast niet het antwoord wat je wilt horen, maar: zodra jullie er allebei aan toe zijn. En wanneer dat is merk je vanzelf....