Mag je als ouder je kind zomaar op straat zetten?

Beste lezers,
Ik wil graag mijn vriendje zien in Engeland en heb hiervoor een ticket geboekt, ouders waren er sowieso eerst niet echt mee eens maar hebben nu de reden dat zij mij het huis uit zetten? Ik ben 18 maar op het internet staat dat ze me inderdaad het huis uit mogen zetten maar mij wel ergens anders onderdak moeten aanbieden tot 21 jaar. Hun zelf zeggen dat, dat niet waar is als ze naar de rechter gaan en mij zo maar in een instelling kunnen plaatsen omdat ik licht autisme heb? Ik ben er in de war door hun wat nou feit en fictie is en of dit gewoon een manier is om mij thuis te houden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
16K
ronron1212
3 jaar geleden
Je mag niet reizen alleen noodzakelijk en je vriendje bezoeken hoort daar niet bij. Je zou in engeland eerst nog eens 2 weken in quarantaine moeten kan je je vriendje nog niet zien.
Rieneke1
3 jaar geleden
Al gehoord van corona? Bereid om je ouders aan te steken?
Wellicht toch maar afzien van je plan?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Er wordt nergens gezegd dat vraagsteller nu naar Engeland wil gaan. (Suggestie wordt wel gewekt, dat klopt.) Maar wie zijn wij om te oordelen? Als het om een relatie gaat. Je partner zal maar in het buitenland werken voor langere tijd. Gaan jullie dan ook niet? Ik namelijk wel.

Antwoorden (1)

Je ouders kunnen je niet zomaar uit huis zetten als je minderjarig bent.

PS Volgens mij zijn alle vluchten naar Engeland momenteel verboden.