Tot welke leeftijd spreek je over een jongetje?

Als voorbeeld is het nou tot b.v 11 jaar of 13 jaar

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Antoni
3 jaar geleden
Als de grens al bij een bepaalde leeftijd zou liggen, bijvoorbeeld 12 jaar, dan kan je een kleine jongen van 13 jaar alsnog een jongetje noemen...
Amadea
3 jaar geleden
Dat heeft geen relatie met leeftijd, maar met lengte of met het niveau van volwassenheid.

Antwoorden (1)

In het alledaagse spraakgebruik spreekt men tot een leeftijd van 12-14 jaar van 'kinderen' en daarna van 'jongere', 'tiener' of 'puber'. Kinderen kan een synoniem zijn van 'jongetje' dus 12-14 jaar.