Kan ik na voorlopige ondertoezichtstelling mijn dochter krijgen?

Halll,
Ik heb jullie hulp nodig, mijn dochter woont nu in een pleegzorg. De rechter zei dat voorlopige ondertoezichtstelling tot uithuisplaatsing. De situatie in ons huis is heel beter wij houden van elkaar. Maar ze zeggen dat er acute gevaar is. Want deze fout heb ik zelf gedaan , ik was veel boos en ik vertelde dat mijn man slaagt mij. Dat was de reden dat ze hebben mijn dochter gebracht. Ik schaam me voor mijn fout. Ik wist de consequenties niet.
Alstublieft help mij nu zitten wij in een beel mkeilijke tijd. Alle huis is leeg zonder mijn kleine.

Wat moet ik doen om de raad van de kinderbescherming de 3 maanden niet te verlengen naar 1 jaar. Alstublieft help mij. Hebben jullie ervaring met een voorlopige ondertoezichtstelling tot uithuisplaatsing. Alstublieft help ons.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
Erna55
3 jaar geleden
Je zegt : " ik was veel boos en ik vertelde dat mijn man slaagt mij. "
Wanneer je door je man geslagen bent, dan zal er eerst thuis iets moeten veranderen voordat het veilig is voor je kind. Op dit moment zeg je : " we houden van elkaar" . Maar het feit dat er nu geen ruzie is, betekent niet dat je later weer geslagen gaat worden. Jullie zullen begeleiding nodig hebben om te zorgen dat er bij een ruzie niet weer opnieuw geslagen gaat worden. Hopen dat het niet weer gaat gebeuren is niet voldoende.
Werk mee met de kinderbescherming en het toezicht. Dan kun je het snelst je kind weer thuis kunnen krijgen.

Antwoorden (3)

Dit is geen vraag waar de deelnemers van een website je direct mee kunnen helpen. Daar zijn instanties voor. Er is vast een instantie die betrokken is geweest bij de uithuisplaatsing, die instantie kan je benaderen en hen informeren over de nieuwe situatie bij je thuis.
Zorg er dus voor dat de raad van de kinderbescherming correct geïnformeerd wordt over de huidige situatie in je gezin.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de antwoord ❤. We zijn hard bezig samen om hun vertrouwen te geven dat alles best is. Hier ben ik annoniem, geloof mij er was niet zo slecht gebeurd alleen ik was jaloers en werd boos. Nu mijn man heeft mij vergeven en hij steunt mij echt. Ik heb psycholoog gepraat vandaag. Wij zullen hulp krijgen, maar ze zijn niet heel actief bezig, ze willen messchien tot 1 jaar.
Weten jullie van ervaring van iemand anders of het goed komt na deze 3 maanden. Zal als de situatie beter is mijn dochter thuis komen?
Het is echt een moeilijke situatie voor ons. Elke moment is als een jaar. Alstublieft vertel mij hoe ze onderzoek doen, ze starten een onderzoek. Als mensen verkeerde informatie geven, geloven ze het?
Allereerst: wil jouw dochter naar huis? Het zal niet makkelijk gaan als zij niet wil.
Ik heb heel veel schade gekregen onder de jeugdzorg, maar ik weet dat er kinderen daar waren die niet naar het ouderlijke huis terug wilde.
Het lijkt me beter dat je in die 3 maanden hard aan het huis werkt, dat je voor jezelf en je man maar hulp gaat zoeken ipv dat je dochter de dupe wordt door het gedoe van jullie. Verder is het dat er echt veranderingen moeten komen en dat het niet alleen voor de show is als de instanties mooie rapporten schrijven. Het geheim is het rapport, niets anders. De rechter boeit niet wat het kind wil. Verder is het minimum contact houden maar wel positief met de gezinsvoogd/pleegouders.

De jeugdzorg ontsnappen is best moeilijk maar naderhand had ik door dat er wel een uitweg voor mij geweest zou kunnen zijn, helaas was ik minderjarig en kon ik niet veel. Je bent de moeder en zal altijd meer in de hand hebben dan de dochter, zelfs als zij onder OTS staat.

Verder moet je dochter ook haar best doen daar bij die pleegouders en ik hoop dat ze daar veilig is want pleegouders zijn zelden goed. Sterkte voor jullie allemaal, en als je man niet mee werkt en niet voor zijn dochter vecht tegen die lui, zou ik zeggen dat die de deur uit moet want geen man gaat bovenop een kind.

Sterkte voor allen!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie ❤. Mijn dochter is bijna 2. Vorige week hadden wij afspraak met haar. Toen wij terug kwamen, huilde ze veel en wilde met ons komen. Wij houden van elkaar.
Mijn man werkt mee en wil graag onze dochter snel thuis krijgen. Maar wij kennen mensen niet met zulke soort situatie.
Dus u bedeolt dat de raadonderzoeker die nu over ons onderzoek doet, kijk naar onze huis situatie en vragen van de hulpverlener of gezinsvoogd? Wat is uw advies nog meer. Ik heb al naar psycholoog gegaan, wat moet ik nog meer doen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat zielig voor haar...het is maar beter dat je zulke mensen niet kent en maar zo ver mogelijk uit de jeugdzorg blijft, er valt niets goeds te zeggen over ze. Zo’n raadsonderzoeker doet helaas niet meer zoveel als je kind eenmaal in de OTS is gekomen, de gezinsvoogd “doet de rest” om het zo maar te zeggen. Tenzij ik het mis heb? Waarschijnlijk heb je regelmatig contact met die gezinsvoogd, bij elke afspraak (is dat op het bureau of bij jullie thuis?) moet je gewoon tonen dat er geen ruzies meer zijn, dat zowel jij als jouw man productief zijn, ik weet niet hoe u leeft maar toon aan dat je een stabiele moeder en vrouw bent in hun ogen (of wat dat ook mag zijn). Ook binnen een UHP kan er weer voor het kind naar huis gekeerd worden, dus wees slim en doe wat de gezinsvoogd wilt (in uw geval: niet meer ruzieën), houd goede contacten met de pleegouders en zorg er voor dat die rapporten dun en schoon blijven. Verder is er helemaal niets anders.
Beau1908
3 jaar geleden
Vraagbaak, ik heb je een pb gedaan.
Ik neem aan dat je tegen de jeugdbeschermer en tegen de rechter dit ook hebt gezegd?
Mijn advies; Eerlijkheid duurt het langst, en als je dochter uit huis is alleen vanwege een leugen dan zou ik dat maar snel opbiechten. Laat ze maar bij je thuis komen kijken hoe het er aan toe gaat, zou ik zeggen. Openheid en transparantie werkt het beste is mijn ervaring. (Mijn ervaring is ook dat je niet zomaar over één nacht ijs een v-ots krijgt. Dan moet er meer aan de hand zijn voor een langere periode.) Tijdens een v-ots zal er een onderzoek van de RvdK komen lijkt me. Dan zal ook aan het licht komen dat het goed gaat bij jullie thuis en dat het voor je dochter fysiek en emotioneel veilig is. Dan zal de v-ots geen ots worden en komt je dochter weer thuis.