Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 16 en wil bij ander famillie lid wonen kan dit?

Ik ben 16 en er zijn al een tijdje problemen thuis. Ik wil dan ookal 2 jaar lang bij mijn oudere nicht wonen. Er wordt eventueel binnenkort een veilig thuis melding gemaakt. Heb ik dan nog toestemming nodig van mijn moeder? ( ouder gescheiden me pa tekend wel als dat nodig is)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moeder moet wel toestemming geven, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je vader akkoord gaat en jullie kunnen met oom en tante en nicht goed overweg en goed praten zullen zij ook inzien, dat jij op jouw leeftijd een beetje tot rust moet komen. De problemen komen ook een beetje door de pubertijd en waarschijnlijk door de zaken rond de scheiding van je ouders. In goed overleg en met accepteren van elkaar en de problemen kunnen jullie goed samen leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Je weet niet wat voor problemen er spelen, en ook niet of er in goed overleg samen te leven valt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding