Kan iemand van 17 zonder voogd in huis blijven wonen als de alcoholische vader word opgenomen?

Iemand die ik ken heeft een vader (ouders zijn gescheiden) die alcoholist is en dit loopt de laatste tijd steeds vaker uit de hand nou heb ik volgens mij ooit ergens iets gelezen dat in dit geval de vader opgenomen kan worden (gedwongen of vrijwillig) maar mijn vriend wel in zijn huis kan blijven wonen (zonder dat er verder een voogd aanwezig is) weet iemand hoe dit zit? hij is 17 en jeugdzorg is al aanwezig.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat kan, maar betrek wel ook de jeugdzorg bij deze situatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kan er niet echt iets over vinden dus als je iets van linkjes hebt of zelf dingen weet zou dat heel fijn zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Je gaat als het ware "op jezelf" wonen. Dat is vergelijkbaar met iemand die uit huis gaat.
Onderstaande link betreft 16 jarigen, maar de antwoord gelden voor 16 tot 18 jaar https://www.startpagina.nl/v/ouders-kinderen/vraag/271084/16-jaar-huis/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje wel,
Heb de link even beken en dit zal al helpen maar is niet helemaal waar we naar zoeken
Beste,Geert.
Dit kan zeker, de Vader kan vrijwillig/gedwongen opgenomen worden in een instelling voor alcholisten. De jeugdzorg verwijst in dit geval jouw vriend naar een speciale training over Alleen wonen, Dit wordt gedaan door middel van groep trainingen en 1 op 1 trainingen. Voor de rest kan het zijn dat de Jeugdzorg eens in de zoveel tijd langs komt om te kijken. En vergoed de belasting een groot deel.
Vriendelijke groetjes, en fijne Koningsdag.

FVDS
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie FVDS .
En jij ook een fijne koningsdag