Gevoelens voor iemand anders, aan houden of uitmaken.

Ik heb een relate(7 maand), maar heb gevoelens voor iemand anders. De vlinders vliegen zo af en toe weg. 'K weet dat ik wel van hem hou.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gevoelens voor iemand anders terwijl je een relatie hebt, houdt vaak in dat je een gemis in je relatie ervaart. De manier waarop jullie met elkaar omgaan, het vrijlaten van elkaar, de manier waarop jullie naar het leven kijken, noem maar op. Het is aan jou de keuze of je daar met je huidige relatie aan wilt werken of niet. De één ziet gevoelens voor een ander als persoonlijke aanval, andere zien het als kans om verder te groeien in zowel de relatie als het individu. In een andere relatie zal je wellicht hetzelfde ervaren, zij het in een andere vorm. Dus aan jou is de vraag: vind je je huidige relatie waard om samen door te ontwikkelen?

Je weet nu wat je hebt aan je relatie. Een andere relatie lijkt misschien nu wel spannend maar over een poosje komt ook daar de sleur om de hoek kijken. Denk goed na voor je een beslissing neemt. Hou ik nog van hem/haar? Wat mis ik nu? Waar erger ik me aan? Wat willen we samen? Zou ik hem missen? Is het mijn maatje? Hoeveel ruzie maken we eigenlijk? Als je al dit soort vragen hebt beantwoord dan weet je vast en zeker wat je moet doen. Sterkte met de beslissing.

7 maanden is niet niks! verliefd worden tijdens dat je een relatie hebt kan gebeuren! als je echt niks meer om je huidige relatie geeft moet je er niet bij blijven daar hou je alleen jezelf maar mee voor de gek ik zou er als ik jou was nog even goed over nadenken je weet nu wat je hebt

Bijna iedereen krijgt wel eens gevoelens voor een ander tijdens een relatie met iemand van wie ze houden. De vraag nu is: hoe ga je daarmee om? Optie 1: Je gaat vreemd met die ander, onder het motto 'als je jeuk hebt, moet je krabben', omdat je je relatie niet kwijt wilt en toch aan die gevoelens toe wilt geven. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen waarom dit geen goed idee is. Optie 2: Je verlaat je partner en begint wat met die ander. Kan, maar hou er rekening mee dat de kans groot is dat je nog wel vaker iets voor een ander dan je actuele partner zult voelen. Wil je iedere keer dat dat gebeurt wegfladderen, of wil je investeren in je bestaande relatie? Optie 3: Je probeert uit alle macht je gevoelens te onderdrukken en die ander te vergeten. Je kiest dus voor je huidige partner. Optie 4: Je geniet van het verliefde gevoel, zonder er verder iets mee te doen. Deze kan ik uit ervaring aanraden: verliefdheid geeft een heerlijke energie, en als je beseft dat je er niets mee hoeft te doen, kun je die energie ook aanwenden in je bestaande relatie. Bij bovenstaande opties ben jij steeds degene die de beslissing neemt. In je eentje. Maar je kúnt het ook anders doen: Optie 5: Je bespreekt met je partner de realiteit dat jullie allebei wel eens gevoelens voor een ander zullen hebben, én dat jij dat nu hebt. Dit vereist lef en een partner die hiervoor openstaat. Maar ik zou dit eigenlijk ieder stel aanraden. Samen kunnen jullie dan uitkomen op optie 2, 3 of 4. Of jullie gaan voor optie 6. Optie 6: Jullie besluiten samen om niet (strikt) monogaam te zijn, omdat niet alleen gevoelens voor een ander geen bedreiging zijn, maar ook handelingen of zelfs een relatie met een ander dat niet is. Voor deze laatste optie moeten jullie samen in jullie relatie wel heel sterk in je schoenen staan. Als jullie relatieproblemen hebben, zou ik dit afraden. Maar ik weet uit ervaring: binnen een goede en sterke relatie, én als beiden er helemaal achter staan (dus niet als de één het in vredesnaam maar toelaat om de ander niet te verliezen) kan dit heel goed werken.

Ik denk dat het bijzonder oneerlijk is tegenover je huidige partner om gevoelens van liefde voor een ander toe te laten en te koesteren. Ik vrees derhalve dat je een keuze zult moeten maken tussen: 1 Alles laten voor wat het was met die ander en bij je huidige vriend blijven of.. 2 Het uitmaken met degene waar je nu bij bent en voor die ander kiezen. Gr. Ton

Veel hangt af van hoe en wat de gevoelens voor die persoon zijn. En nog meer van de gevoelens voor je eigen partner en je relatie zelf (zelf heb ik een relatie van dik 23 jaar.) Communicatie is daar bij het sleutelwoord. Wij kunnen over alle aspecten praten, moest dat ooit voorvallen dan wordt dit zeker besproken en hoe we daar mee zouden omgaan.

Dit probleem had ik ook toen ik een relatie had , tevens ook 7 maanden. Uit persoonlijke ervaringen kan ik afleiden dat je de persoon in questie je stillaan verveeld. Gevoelens voor die andere wil niet zeggen dat ze blijven. Nadat ik haar had gedumpt had ik na ong een maand spijt het te hebben gedaan met het besef te weten hoe goed ik het had en hoe hard haar te missen. Ik zou proberen die gevoelens voor de andere te vermijden en zeker niet erger laten worden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100