Als ik wil verhuizen, heeft mijn moeder recht op mijn pc?

Ik heb het als cado gekregen voor mijn 17e verjaardag, maar mijn moeder zegt dat het van haar is omdat zij het heeft gekocht. Als ik 'm toch meeneem, heb ik dan een probleem?

5 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Toraq ,Als deze PC werkelijk aan jou is gegeven voor jouw verjaardag (dus niet met de afspraak dat het voor gezamenlijk gebruik is) maar echt alleen voor jou, vind ik de reactie van jouw moeder een beetje sneu. Wacht met verhuizen tot je 18jaar bent, ieder mens kan van gedachten veranderen.
https://www.ensie.nl/redactie-ensie/cadeau
Eens gegeven blijft gegeven.
https://spreekwoorden.nl/spreekwoord/eens-gegeven-blijft-gegeven
Overweeg zelf wat het je waard is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Toraq, ik zie bij je vorige vragen dat je op 17 augustus 2017 al 17 jaar was. Je bent dus al 18 jaar. Als de wereldvreemde ideeën van jouw moeder niet gewijzigd zijn en ook jullie relatie niet verbeterd is, is mijn advies: laat staan die PC en probeer zelf een andere aan te schaffen. Maar controleer zorgvuldig waar en wat je koopt. Voor € 100,- kun je niet veel verlangen, dat kon wel eens goedkoop-duurkoop zijn.

Antwoorden (4)

Als je moeder hem aan jou heeft gegeven op je verjaardag dan is hij van jou. Maar als je moeder er een probleem van maakt kan dat je verhouding met je moeder schaden. Het is maar net wat je wil ze kan je niet in de problemen brengen als je hem toch mee neemt. Als je er een ruzie of woorden wisseling of een relatie die niet meer lekker loopt dan neem je hem mee anders niet.
5 jaar geleden
Als je moeder zegt "ik heb een PC voor je gekocht", dan maakt het verschil of zij bedoelt dat je die mag hebben, of dat je die mag gebruiken. Mogelijk/waarschijnlijk heeft zij dat laatste bedoeld. En dan is het niet de bedoeling natuurlijk (in haar belevenis) dat je 'm meeneemt, en zij er zelf geen gebruik meer van kan maken.
Oftewel: praat daar gewoon over, en maak er geen halszaak van, is mijn advies.
Je krijgt er spijt van als om zoiets de relatie voor jaren of de rest van je leven verstoord is.
Voor 100 Euro of zo vind je wel weer een goede gebruikte PC of laptop.
5 jaar geleden
Een gegeven cadeau is voor de ontvanger.
Of je een probleem hebt ligt aan je moeder. Wellicht wil zij niet dat je de deur uit gaat en doet ze daarom moeilijk. Mogelijk is het de enige pc in huis en heeft zij er dus zelf geen. Dan heeft zij zelf dus een probleem en daardoor krijg jij een probleem bij vertrek.

Bewijzen dat de pc van jou is, kan je dat? je moeder wel want die heeft betaald.
Heb je een probleem? dat is heel goed mogelijk, in ieder geval met je moeder.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als jouw moeder jou de pc cadeau heeft gedaan voor jouw verjaardag, is de pc jouw eigendom.
Als jij deze meeneemt, kan het zijn dat jouw moeder moeilijk gaat doen. Als zij het aankoopbewijs heeft, kan ze zelfs heel moeilijk doen.
Zijn er misschien 'getuigen', die kunnen bewijzen dat jouw moeder de pc heeft geschonken aan jou?
Ik weet niet hoe de verstandhouding is tussen jouw moeder en jou.
Is deze goed? Laat haar dat ding houden en denk er het jouwe van.
Is deze slecht ? Neem de pc mee en laat haar maar praten. Waarschijnlijk maakt ze er geen werk van, want dan wordt het een dure grap voor haar.
Succes met de situatie.