Moet ik het me zelf kwalijk nemen dat ik iets voel voor een jonge die ik via internet heb leren kennen ??

Ik schaam me er nogal voor , vraag me af of ik me zelf dit moet kwalijk nemen of juist niet?
ik denk soms ook hoe kan ik zo stom zijn geweest om op hem verliefd te worde enzo.
Maar denk dan ook ik heb dit ook niet gewenst (integendeel dacht juist dat ik niet verliefd zou worde het was gewoon om uit te proberen en mensen te leren kennen enzo )
Maar heb juist het gevoel dat ik nu een puinhoop van mijn leven hebt gemaakt of is dat juist niet zo en hoef ik me nergens voor te schamen ?

hoop dat jullie wat advies hebben alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is niets om je voor te schamen. Zelf heb ik mijn man (inmiddels zeven jaar getrouwd) ook via internet leren kennen. Dus iemand via internet leren kennen zorgt echt niet automatisch voor een 'puinhoop' in je leven.

Wel vraag ik me af of je deze jongen al wel kent. En dan bedoel ik in het echte leven. Relaties die je online opdoet, kunnen namelijk niet online blijven. Behalve als je het geen punt vindt dat je verliefd bent op het idéé dat je van iemand hebt in plaats van op de persoon zelf.

Als je hem nog niet hebt ontmoet, en je wilt dat wel, zorg er dan voor dat je het veilig doet. Hoe goed je iemand ook denkt te kennen, je moet altijd voorzichtig zijn. Iemand die echt zo leuk is als hij lijkt, zal daar ook nooit een probleem van maken.

Dus:

- Zorg ervoor dat iemand weet waar je bent. Spreek af dat je om een bepaalde tijd iets van je hebt moeten laten horen, en dat diegene de alarmklokken luidt als het stil blijft.

- Spreek af op een neutrale, openbare plek, bijvoorbeeld een stationscafetaria. Als jullie vervolgens samen ergens heen gaan, laat dat ook een openbare plek met veel mensen zijn. Sta niet toe dat hij je meeneemt naar een plek zonder mensen. En let op: zijn auto (als hij die heeft) is de mínst openbare plek, waar je het mééste risico loopt.

- Doe niets dat je niet wilt. Als je je ergens niet fijn bij voelt, zeg dat dan. Als hij dan nog aandringt, moet je zo snel mogelijk wegwezen.

Veel plezier, pas goed op jezelf, en denk eraan: je hebt niets om je voor te schamen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is tegenwoordig TOTAAL aanvaard dat je iemand leert kennen op het web.

Het zal er nu om gaan HOE je het tegen mensen zegt. Als je het als een vanzelfsprekendheid zegt zal niemand er problemen mee hebben.
Zeg je het bang en angstig zullen mensen er ook anders over denken.

Het is niet wat je zegt maar hoe je het zegt in dit geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, natuurlijk hoef je jezelf niets kwalijk te nemen ; gevoelens overvallen je nu eenmaal van tijd tot tijd, en daar heb je geen invloed op.
Waar je WEL invloed op hebt is wat je DOET met die gevoelens. Als je serieus werk gaat maken van een dergelijke realtie op afstand met iemand die je helemaal niet kent, zou dat ook wel eens een minder verstandige beslissing kunnen zijn. Maar ook dat weet je niet op voorhand. Tenzij je natuurlijk al een relatie HEBT, dan is het wellicht verstandig eerst te bedenken wat je daarmee wil en wat daar de consequenties van zijn.
Maar alleen maar verliefde gevoelens, die niet vreemd zijn bij alles wat spannend, nieuw, opwindend en onbekend is, daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Gebruik die energie gewoon zo goed mogelijk. En wat goed is, dat kun je het beste zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen als je in een relatie zit is het niet echt verstandig maar goed verliefd worden heb je niet in de hand gaat erom wat je er dan mee doet....heb je geen relatie is het toch leuk?waarschijnlijk klikken bepaalde eigenschappen en interresses met elkaar en dan kun je geinterreseerd raken en daarna zelfs verliefd....ga ervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees trots op je mannetje. Ik heb zelf ooit 2 lange relaties gekregen via het internet (totaal niet geplant). Wees blij dat je zo gezegend bent met het vinden van een maatje, vele zouden met je willen ruilen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe en waar je je lief hebt leren kennen is niet zo heel belangrijk.

Zelfs als dat via een riskant medium als het internet gegaan is.

Riskant..omdat sommige mannen zich daar voordoen alsof ze jonger zijn en zo jonge meisjes met andere bedoelingen dan de liefde benaderen. Pas daar dus maar wel voor op.

Een puinhoop heb je niet zo gauw van je leven gemaakt hoor.

Wellicht ben je even de juiste weg kwijtgeraakt en heb je gewoon 'het slechte pad bewandeld' (dit laatste is een grapje, hoor)

Als je wat 'verdwaald' lijkt te zijn kun je nu nog zonder al te veel pijn en verdriet op je schreden terugkeren.

Schaam je echt maar niet, meid. Geniet maar lekker van de liefde..

Het is immers heerlijk om verliefd te zijn..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje