Mijn ex heeft mijn kinderen zonder toestemming uitgeschreven .Ik heb alle gezag.is dit strafbaar?

Snap niet dat een vader zomaar zonder mijn toestemming of handtekening dit kan doen hoe zit dit nou precies

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
LeonardN
6 jaar geleden
Uitgeschreven bij de gemeente?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het gaat om een uitschrijving bij de gemeente, neem dan contact op met je gemeente, of kijk het even na op de site, dit vond ik in Utrecht:
https://pki.utrecht.nl/Loket/prodcat/products/getProductDetailsAction.do?id=282 Als je hier toevallig woont met je kinderen, dan heeft je ex jouw toestemming nodig om ze uit te schrijven, ik denk dat in andere gemeentes niet anders is, maar zeker weten doe ik dit niet.

Antwoorden (2)

Ik neem even aan dat het gaat om inschrijving GBA: Nee, dit is niet 'strafbaar' in de zin dat hij hiervoor vervolgd kan worden. gemeente gaat verder bij dit soort wijzigingen uit van goede trouw van de aanvrager/inschrijver. Het kan wel onrechtmatig zijn. Ga naar het gemeentehuis () en schrijf je kinderen opnieuw in. Wacht hier niet mee - zwijgen is toestemmen.
6 jaar geleden
Sorry hoor, maar dit is wel strafbaar. Jij bent degene dus die het gezag heeft. Hij mag nooit beslissingen maken buiten jou om. Op papier mag hij geen eens 1 belangrijke beslissing maken. Dus dit antwoord hier onder slaat nergens op.
Hij wordt misschien niet achter de tralies gegooid. Maar ik weet nogal veel van gezag want ik heb zelf een kind waarvan ik de enige ben met gezag.