Pagina niet gevonden

Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden. Mogelijk is de pagina verplaatst of verwijderd. En nu? Bekijk de laatst gestelde vragen hieronder of ga naar de startpagina.

Recent gestelde vragen

Relatie afkappen of niet (verlatingsangt of reel geen goede relatie?)?

Mijn vriend en ik zijn al twee jaar samen. We hebben een turbulente relatie met veel ruzie, maar we praten dit vaak goed en snel uit. Er zijn echter een paar punten waar ik niet zo goed raad mee weet.

Ten eerste wil ik hem vaker zien dan hij mij. Hij heeft veel behoefte aan tijd voor zichzelf en ik heb altijd het gevoel dat hij zijn vrienden boven mij verkiest. Onze tijd samen is altijd beperkt tot één nacht; twee nachten zijn een zeldzaamheid. Dit maakt me erg onzeker en na veel gesprekken zien we elkaar nu ongeveer 6-7 keer per maand (was 4 keer per maand), wat ik nog steeds weinig vind.

Ten tweede is zijn huis een rommel en vies. Het huishouden heeft hij niet onder controle. Als ik er iets van zeg, wordt hij boos of kinderachtig. Het is zijn huis, dus ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar naast mijn zorgen over de toekomst (samenwonen), voel ik me niet prettig in die viezigheid.

Ten derde communiceert hij matig en deelt hij weinig. Ik weet vaak niet wat er in hem omgaat en ik heb hem ook nog nooit zien huilen. Als grapje zeg ik vaak dat hij een gesloten oester is met een parel erin. Dit verbetert mondjesmaat, maar vooral de communicatie blijft achter. Het is soms lastig om met hem te praten over dingen, zoals ik wel veel met vrienden doe en dat mis ik. Hij kan ook wel op zijn telefoon gaan zitten of gaan gamen als ik iets vertel.

Extra context: Ik heb zelf een niet al te makkelijke jeugd gehad en ben daarom niet goed gehecht. Ik heb me hier veel in verdiept(1/2)

een uur geleden
in: Dating