kan men ex vriend men ongeboren kind erkennen zonder mijn toestemming?

hallo ik ben 18weken zwanger en beetje radeloos.ik was van november 2016 tot mei 2017 samen met iemand maar die relatie is op de klippen gelopen door leugens.nu ben ik terug samen met men grote liefde van 11jaar geleden en hij aanvaard mijn zwangerschap.ben supergelukkig nu en men vraag is kan mijn ex mijn ongeboren kind erkennen zonder mijn toestemming want ik wil men baby op mijn naam zetten.ik wil ook geen alimentatie ik wil men ex gewoon niet in de buurt van men baby.zelf heeft hij al 4kinderen bij 2vrouwen die hij amper of nooit ziet onlangs zat hij ook 2maand in gevangenis voor slagen en verwondingen ook de reden van onze breuk was wel niet op mij maar op een dakloze persoon.hij gebruikt regelmatig drugs en alcohol en ik heb schrik dat hij me men kindje zou afpakken.eind dit jaar verhuis ik.om samen te wonen met mijn huidige vriend.wat kan ik best doen zodat ik men kindje bij hem kan weghouden
heeft er iemand raad voor mij aub

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Beste Vantje, maak je geen zorgen hierover hoor!!
Erkenning kan in alle gemeentes in NL nooit zonder toestemming van de moeder. Maakt hierbij niet uit of het om tijdens of na de zwangerschap gaat.
Sterker nog, zelfs je huidige vriend zou jouw kind kunnen erkennen, moeder bepaald in alle gevallen;)

Wat mooi ook om te horen dat je je grote liefde weer heb gevonden! Wens je veel geluk toe de de komende maanden, succes ook met t verhuizen;)

Groetjes,
Steven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hallo
ik woon wel in belgie of is dat overal hetzelfde had niet gezien dat het een site van nederland is
groetjes
vantje