Hoe kom ik in contact met lotgenoten tijdens scheiding?

Mijn vrouw heeft mij op een hele nare manier plotseling in de steek gelaten.
Ik zou graag in contact komen met mensen die in het zelfde schuitje zitten en het liefst in mijn eigen regio. Hoe kan ik dit aanpakken? heeft iemand tips hierover?

6 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://tinyurl.com/y8qp5pdp
Rondewit
6 jaar geleden
Hoi Bedankt voor de link alleen kom nergens op uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoek op lotgenotencontact scheiding en dan je woonplaats. Humanitas doet ook aan lotgenotencontact, maar ik heb geen idee of dat ook in jouw woonplaats is.
Deze groep is bijvoorbeeld in Haren: https://www.humanitas.nl/afdeling/haren/activiteiten/lotgenoten-echtscheiding/ En er is ook een forum voor online lotgenotencontact. Geen idee hoe actief dat is: http://www.allesoverscheiding.nl/forum/

Antwoorden (2)

De actiefste site voor gescheiden ouders is ouderalleen.nl
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@tinus1969 Dit is een boude bewering, hoe kom je hierbij? bron graag.
tinus1969
6 jaar geleden
De bron is de site zelf. Forum met enkele honderden berichten PER DAG.
Bijvoorbeeld door bijeenkomsten van Cambriana en er is ook een online-hulpprogramma.

De eerstvolgende wordt gehouden op 10 september 2017 – in Heemstede
14.00 uur tot +/- 16.30 uur. Bijeenkomsten van tenminste 4 deelnemers. Meer informatie in de bron.

".... Maar praten met anderen die vrijwel hetzelfde meemaken is een ervaring die je nog veel meer zal helpen.
Tijdens de bijeenkomsten kun je met anderen praten over je scheiding. Iets waar je erg veel aan zult hebben is dat je merkt dat de andere deelnemers precies begrijpen wat je zegt en weten wat je voelt wanneer jij jouw verhaal vertelt."

"Vrouwen en mannen
Hoewel deze site voornamelijk gericht is op vrouwen weet ik inmiddels vanuit de vele reacties die ik heb gekregen, dat deze site ook hulp biedt aan mannen in dezelfde situatie. En ook vrouwen die een veel kortere relatie achter de rug hebben blijken veel aan deze site te hebben.

Uiteindelijk maakt het niet uit of je nu man, vrouw, jong of oud bent, je gaat allemaal min of meer hetzelfde proces door." (bron)