Uit huis gegooid en nu?

Hallo, ik ben 17 jaar oud en ik heb een heftige jeugd gehad. Ik ben afgelopen week door mijn moeder uit huis gegooid, ze is een aloholiste en met mijn vader heb ik geen contact meer omdat hij mij geestelijk en fysiek mishandelde. Ik heb alles wat ik wat ik kan doen met mijn moeder in gesprek, met mijn vader in gesprek allebei met mijn een psygoloog erbij maar daar is niks uit gekomen, helaas. Ze negeren mij volkomen, terwijl ik behoefte heb om bij mijn ouders te zijn. Mijn oma is mantelzorger en mijn opa is heel erg ziek. Ik heb geen onderdak en ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ik voel me klote en alleen. Wat kan ik doen ???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Als je zonder huis zit kun je misschien terecht bij het Leger des Heils https://www.legerdesheils.nl/wonen-hulp-met-onderdak, Jeugdzorg ,
en soms de plaatselijke kerk of politie.

Als je wel een dak boven je hoofd hebt ,maar een beter contact met je ouders wil zijn ze onder bepaalde omstandigheden misschien verplicht je weer in huis te nemen: art 247, lid 1 Burgerlijk Wetboek. Praat hierover met iemand van Jeugdzorg en/of en advocaat.

Toegevoegd na 47 seconden:
Als je zonder huis zit kun je misschien terecht bij het Leger des Heils https://www.legerdesheils.nl/wonen-hulp-met-onderdak, Jeugdzorg ,
en soms de plaatselijke kerk of politie.

Als je wel een dak boven je hoofd hebt ,maar een beter contact met je ouders wil zijn ze onder bepaalde omstandigheden misschien verplicht je weer in huis te nemen: art 247, lid 1 Burgerlijk Wetboek. Praat hierover met iemand van Jeugdzorg en/of een advocaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Er bestaat in veel steden ook gemeentelijke dak- en thuislozenopvang. Dan hoeft de vraagsteller tenminste niet naar een organisatie die hem natuurlijk graag wil helpen, maar tegelijk ook zal willen bekeren.
Antoni
6 jaar geleden
Voor de volledigheid: de tekst van artikel 247, lid 1, van het Burgerlijk Wetboek luidt: "Het ouderlijk gezag omvat de plicht en het recht van de ouder zijn minderjarig kind te verzorgen en op te voeden." Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/2017-02-28#Boek1_Titeldeel14_Afdeling1_Artikel247.
Naar het Leger des Heils gaan en ook naar je huisarts. Leg je situatie aan beide instanties voor. Meteen doen want morgen is het al vrijdag en in het weekend kan het niet, althans niet bij de huisarts. Die is trouwens gratis voor het geval je dat niet weet. Heel veel sterkte.
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Er bestaat in veel steden ook gemeentelijke dak- en thuislozenopvang. Dan hoeft de vraagsteller tenminste niet naar een organisatie die hem natuurlijk graag wil helpen, maar tegelijk ook zal willen bekeren.
Is er niet een vriend/vriendin of neef/nicht of oom/tante waar je een tijdje kunt logeren?
Ga anders maar naar Maatschappelijk Werk via de huisarts, straks dus vandaag vrijdag meteen langs gaan, is deze met vakantie bel de vervangende arts dan via de dokterstelefoon.
Als je ze belt moet je wel meteen duidelijk zeggen dat het NOOD is, omdat je dus geen dak boven je hoofd hebt, omdat je door je moeder op straat gezet. Dat maakt dan meteen duidelijk dat er echt sprake van Nood is.

Succes morgen, het moet lukken en laat je niet afschepen hoor! sterkte!!

Waar moet je beginnen?
Als je op straat staat en je weet niet waar te beginnen, kan je contact opnemen met het landelijke telefoonnummer of e-mailadres van Het Leger des Heils. Zij kunnen je goed adviseren omdat ze veel ervaring hebben met problemen van mensen die op straat komen te staan. Ook kennen ze de adressen en op basis van jouw persoonlijke situatie kunnen zij je verder helpen.
Telefoon: (036) 539 81 11
Email: info@legerdesheils.nl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Er bestaat in veel steden ook gemeentelijke dak- en thuislozenopvang. Dan hoeft de vraagsteller tenminste niet naar een organisatie die hem natuurlijk graag wil helpen, maar tegelijk ook zal willen bekeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beter bekeerd worden dan op straat slapen.
Veel steden en dorpen hebben een jongerenpension, maar het blijft ellendig.