Kan je een vriend die jou niet helpt nog steeds je vriend noemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Ritsuka
7 jaar geleden
kun je iets meer informatie geven over de situatie waarin deze persoon je niet wilt helpen?
TurfGraver
7 jaar geleden
Er kunnen situaties zijn waarin je hem dan juist een vriend kan noemen. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka Ik dacht aan situaties dat je echt hulp nodig hebt, zoals bij geldnood (broodnood!) of geen onderdak hebben, bv. Natuurlijk weet ik dat je nooit geld moet lenen van of aan vrienden (dit heb ik ook geleerd, dure grap) , maar ik bedoel eigenlijk niet materieel. [ Als het daar wel om gaat, kun je beter een klein bedrag geven wat je kunt missen, wat je niet terug verwacht. Een -kleine- gift, duidelijk.]
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja precies @Flierefluitje, maar dat is dus ook HELPEN. Op de ene of de andere manier, korte of lange termijn, de vis geven of de hengel... het is helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Kalei Nou, mijn gedachte was veeleer : ik ben geen vriend als ik niet help...
Dus andersom, niet als ontvanger.

Antwoorden (3)

Wat versta jij onder helpen?
Het huis verbouwen of geld lenen of hulp met huiswerk?
Niet helpen wil niet zeggen dat hij tegenwerkt, in dat geval zou ik het geen vriend noemen, maar ik heb vrienden , met de een ga ik mee naar museum, met de ander shoppen, met de ander hang ik gewoon op de bank. Allemaal vrienden, allemaal anders, en als er geholpen moet worden zal de een harder lopen dan de ander, en de volgende zal helemaal niet lopen. Maar het zijn allemaal vrienden
7 jaar geleden
Je kunt altijd en overal iedereen een vriend noemen. Je moet zelf beslissen of je diegene nog een vriend vind, of niet. Let er op dat mensen soms hun redens hebben dat ze je niet helpen. En je hoeft elkaar niet per se altijd te helpen. Maar een echte vriend staat altijd voor je klaar, met kleine problemen, grote of soms zelfs persoonlijke problemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een echte vriend hebt is het een kwestie van over en weer respect hebben voor elkaar. Vind je het moeilijk dat de vriend je niet helpt moet je je proberen in te leven in die zg vriend. Waarom zou hij me niet helpen: is het teveel gevraagd, hoe heb ik het gevraagd, heb ik hem een keer niet geholpen terwijl hij er om vroeg e.d.

Maar èchte vrienden moeten er over kunnen praten, anders gaat het aan je vreten en kan een vriendschap geen stand houden mijns inziens.