Hoe "overleef" je een slechte herinnering aan een plaats?

Jaren geleden maakte ik het uit met mijn eerste vriend, en ik ben daar opzich wel overheen. Alleen als ik het treinstation / de bushalte bezoek waar ik destijds gebruik van maakte om naar hem toe te gaan, draait m'n maag zowat om. Het probleem is dat ik juist veel opdrachten in die omgeving heb, en simpelweg ontwijken hier dus geen optie is. Moet ik met iemand praten of zijn hier oplossingen voor? Advies alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je daadwerkelijk geen frustratie meer hebt over je eerste verkering die uit is, dan zal dit gevoel op die plaats snel slijten.
Wanneer je toch veel pijn hebt over de verkering die uit is, dan kan het je helpen wanneer je daar met een goede vriendin over praat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erover praten zal zeker kunnen helpen, maar ook als je er langsloopt, zal het iedere keer een beetje makkelijker worden. Het kan ook helpen juist op die plek eens wat leuks te gaan doen met vrienden, zodat dat plekje een andere betekenis krijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea iets leuks doen op een nare-herinneringplek werkt echt goed. Heb ik ook een keer gedaan. Daarmee maak je de plek weer neutraal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iets afleren kun je door er iets voor in de plaats te leren/te doen. Dus iets dat 'naar' is vervangen door iets dat leuk/fijn/gezellig/geweldig is.

Het beste antwoord

Wat het beste helpt is zorgen dat deze angst uitdooft. Als je een paar keer ervaart dat er op die plek niets ''engs'' is, ben je er ook niet meer bang voor. Door het te ontwijken wordt de angst juist erger.
Je zou bijvoorbeeld steeds langer die plek kunnen bezoeken. Dan ga er eerst een paar minuten naar toe, en dan een keer een 10 minuten en daarna een uur. Dit bouw je op en dan zal je vanzelf merken dat de angst verdwijnt.
Angst is vaak onderdrukte emoties, het kan ook zijn dat je de relatie nog steeds aan het verwerken bent, geef ook toe aan het verdriet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden en reacties :) Iets leuks doen op een plek als dit is eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Ik ga er gewoon weer met een positieve houding naartoe :) Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Ik heb het ook, dan ben je ergens overheen maar je voelt je toch niet fijn. als ik er aan denk al. in jouw geval zou ik vaak naar de plek toe gaan en tegen jezelf zeggen: was dit het nou? Het is een station So What?! Kom maar op hoor :)

Het heeft mij heel erg geholpen