Is er een boek over ouderdom van ouders?

Ik ben op zoek naar een boek dat ingaat op het ouder worden van (één van) je ouders. Daarmee bedoel ik vanaf bejaarde leeftijd. Wat er allemaal bij komt kijken, hoe je met bepaalde zaken om kunt gaan, praktische tips en informatie, de achteruitgang zowel op lichamelijk als op geestelijk gebied, het proces van zelfstandig wonen naar een verzorgingshuis, het feit dat je ouders je vaker niet meer begrijpen, en zo kan ik nog wel tien dingen noemen. Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uiteraard bestaat zo'n boek. Bijvoorbeeld

Mijn ouders ouder / eindredacteur Dick Kits. Gorinchem : Kroese Kits, 2006. ISBN 978-90-809972-1-9
Een handboek voor mensen van wie de ouders ouder worden. Om zelf en in samenwerking met anderen en niet in de laatste plaats met de ouder(s) zelf te zorgen voor een zo goed mogelijke kwaliteit van leven van hen, biedt dit boek een uitgebreid en gedetailleerd overzicht van regelingen, instanties, hulpmiddelen en tips. Ook om de weg te leren kennen in ouderenzorgland en alles wat daarmee te maken heeft. Het boek bespreekt en toont in heldere illustraties ook praktische hulpmiddelen, het persoonsgebonden budget, erfrecht, en suggesties voor omgang met dementerenden. Het staat ook stil bij vragen zoals hoe een verzorgingshuis te kiezen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, al worden natuurlijk niet alle ouderen op dezelfde manier ouder, de 1 ervaart meer en andere klachten dan de ander. Een boek geschikt voor ieder kind en zijn/haar ouder bestaat niet. Maar na het lezen van jouw bron, ben ik ervan overtuigd dat dit een goed begin is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Amadea. Dit is inderdaad wat ik zocht