Hoe kan het dat sommige mensen (vaak vrouwen) zo lang boos kunnen zijn / blijven.

Bijvoorbeeld je krijgt ruzie om iets simpels , bijvoorbeeld een misverstand je zou iets gaan doen maar door omstandigheden kan je niet en je smst eigenlijk te laat dat je niet kan , maar je hebt al gezegd misschien kom ik als ik het haal.

Hoe krijg je het dan voor elkaar dat je dan ZO lang boos blijft terwijl je het uitlegt en er dus geen enkel begrip komt van de andere kant..
Ik snap het niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen. je moet ermee leren leven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je alle vrouwen, of alleen die waar jij mee te maken hebt? Bij dat laatste lijkt mij de vraag reëler, want je kunt de vraag ook andersom stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee beide maar vaker bij vrouwen. staat er toch? :P

Het beste antwoord

Weet je, een vrouw is eigenlijk zo kwetsbaar. Ze had gehoopt en zich misschien wel verheugt op met jou iets te gaan doen. Het gaat niet door en ze is teleurgesteld. Je moet dan zo dichtbij haar zijn, zodat zich veilig en geboren voelt, zodat zij echt kan zeggen wat ze erover voelt, dan komt het pas echt goed.
Er zit vaak heel veel meer achter, geen grote dingen, maar gevoelens. Omdat ze dat niet kan uiten wordt ze boos, een teken van onmacht.

Een man redeneert. Als de redenatie logisch is, is het probleem opgelost. Een vrouw reageert uit haar gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik nou een heel mooi antwoord!

Andere antwoorden (12)

Ja dat is een echte vrouweneigenschap!
Probeer je er niet te veel van aan te trekken hoor;-)
Het word vanzelf minder als ze wat ouder worden!
Zo tegen de 88 heb je er helemaal geen last meer van;-P

Toegevoegd na 1 minuut:
En waarom sms jij zo laat? Nou???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwachtingsmanagement (;

Hoe duidelijker jij aangeeft dat je wel of niet komt hoe beter dit overkomt. Als jij onduidelijk bent moet iemand anders wel rekening met je houden. Zeker wanneer je pas op het laatste moment af-sms't (waarom bel je eigenlijk niet?!).

Er is dan al opgeruimd, boodschappen gedaan enz. Ze is niet begonnen met iets anders of misschien wel zelf weggaan die avond/dag omdat ze op jou wacht. En op het allerlaatste moment stuur je even snel een sms'je, maar je hebt daarmee wel haar de kans ontnemen zelf haar avond/dag/middag/uur te plannen. En dan vind je het vreemd dat ze boos is over 1 kort sms'je?

Dus de volgende keer, zo vroeg mogelijk bellen/sms'en. Weet je het pas laat, bel dan alsnog vroeg en zeg dat je nog niet weet of het gelijk lukken maar dat je bv. een uur van te voren nog eens belt of je al dan niet komt. Zo laat je niet iemand voor niets wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , daar heb je ook gelijk in! , maar als ik dat dan uitleg en duidelijk maak dat het dom is geweest en dergelijke , dan blijft dat zo lang doorgaan..en dat snap ik dus niet haha , ben ik een man voor denk ik,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ja waarom belde ik niet haha wat een goeie vraag :P
Mannen zijn meer dan vrouwen naar 'buiten' gericht en gooien hetgeen hun dwars zit er gelijk uit. Ook gebruiken mannen vaker geweld danwel pittige woorden om zich te uiten. Vrouwen daarentegen zijn meer naar 'binnen'gericht en kroppen hun gevoelens vaker op (sorry dames) Daardoor blijven zij doorgaans langer boos. Soms laten vrouwen dit niet merken maar de angel zit er wel terdege.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(de meeste) vrouwen, blijven over alles de hele tijd met vriendinnen te praten, en dan de hele tijd opnieuw, dus dan blijven ze er steeds boos over.
als wij mannen dat ook zouden doen, zouden wij ook zo lang boos blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wrokken is voor zover ik weet geen speciale vrouweneigenschap... het ligt gewoon in je aard of je meer een 'sudderaar' bent, of een 'ontploffer', die ook snel weer is geblust...en of je gemakkelijk kunt vergeven of niet...

Wat kan helpen is, op een rustig moment met diegene te praten over hoe jammer je dat vindt van jullie tijd samen... vraag haar eens :als een van jullie plotseling iets zou overkomen...zou dit meningsverschil dan ook nog belangrijk zijn...? Misschien helpt het om wat bewuster te kiezen voor 'goedmaken i.p.v. boos blijven...
Dat is immers vaak niet toe willen geven...machtsstrijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak hebben vrouwen een hoog verwachtingspatroon van de man.

de afspraak was dat de man op tijd zou komen, de vrouw is gewend dat de man op haar wacht en niet andersom en ze voelt zich afgewezen of minder belangrijk voor de man
als hij niet op tijd belt of sms .
zoals je het al stelt : je krijgt ruzie om zoiets simpels..ik denk dat jij het als niet belangrijk ervaart terwijl het voor de vrouw juist wel erg belangrijk is.
als je verwacht dat je niet op tijd kunt zijn spreek dan van te voren geen tijd af en zeg dat je zo snel mogelijk zal bellen of smst zodra je klaar bent zodat de vrouw hier rekening mee kan houden.
als je duidelijk bent van te voren zal ze wel teleurgesteld zijn dat je laat bent maar zal ze niet uit haar vel springen en hooguit een beetje balen.
hoe langer je elkaar kent hoe beter het gaat, je leert elkaar ook in dit soort dingen steeds beter kennen.

duidelijkheid van te voren is de beste remedie en voorkomt onnodige misverstanden en lange irritaties ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen zijn gevoelsmensen ( ook mannen wel soms).
Als jij te laat smst dat je niet kan komen, voelt ze zich gekwetst en niet gewaardeerd.
Ze wil graag delen in jouw leven, en door erbij te horen en gewaardeerd te worden, kan zij zich prettig en geborgen voelen.
Dus is het een gevoelskwestie, en daarom kan het even duren voordat ze dat verwerkt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Jurr

Vrouwen zitten heel anders in elkaar dan ons,ze hebben andere denkbeelden,om die te doorgronden heb je een eeuwigheid nodig

ze vergeven heel snel,maar vergeten doen ze niet gauw

maar ja wij mannen zijn veel egoistischer dan vrouwen en denken vaak alleen aan onszelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is typisch vrouwelijk !Zwijgen en slikken en vergeven en dan weer zwijgen en alles slikken en dan plotseling bij een klein incident is alles plots teveel en dan blijft die vrouw kwaad omdat ze verschillende dingen heeft laten ophopen tot een grote stapel ergernissen en daardoor blijft die woede hangen.Mannen gaan conflikten niet zo snel uit de weg en gaan ook vlugger zeggen(ontploffen) wat er op hun lever ligt en nadien zijn ze in staat om samen weer een biertje te drinken ..Dat is het grote verschil; als ze kwaad blijft dan is dat een teken dat er meer aan de hand is en ze voor zoveel verschillende dingen kwaad is en er gewoon genoeg van heeft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het zo dat ik soort van stapels in mijn hoofd heb, waar steeds weer nieuwe acties bij komen. Bijv.
- stapel met 'opdringerig zijn ding samen willen doen'
- stapel met 'weer gedwongen om stomme spellen te spelen'

En soms wordt het gewoon iets teveel.. en als het teveel wordt, kieper ik al die stapels om en krijgt m'n vriend gelijk een heel stortvloed van stapels oude koeien die aan elkaar gerelateerd zijn; wanneer hij weer eens heel opdringerig iets wilt doen wat hij wilt doen, dan krijgt hij dus ook te horen van mij dat ik 'laatst weer eens dat stomme computer spel met hem moest spelen' en 'dat ik laatst iets anders wilde kijken, maar hij moest en zou die-en-die-aflevering-van-die-en-die-serie kijken'.

Totaal ongerelateerde zaken als 'sinds ik jou ken heb je maar 1 keer gekookt' komen dan weer niet naar boven :-)

Maar zo'n stapel is niet opeens overvol door 1 actie. Dus het is gewoon een beetje een sport geworden om altijd te zorgen dat er per dag maar 1 item per stapel bij komt. Zodra het er meer zijn, dan komt die stortvloed. Anders blijft het gewoon stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dat verwacht!
Ze doet enkel en alleen wat jij wilt!
Als jij stopt met verwachten.. zal zij niet meer boos hoeven zijn!
het is eigenlijk veel makkelijker dan je denkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uitleg geven is niet altijd het wegnemen van een gevoel,

Ik denk dat ze zich (diep) gekwetst(of gepasseerd) voelde,en dat ze in eerste instantie de intentie heeft om jou te laten voelen wat zij gevoelt heeft,

Gun t wat tijd,,,luister,,,,,en kom niet altijd met n verklaring
aanzetten,laat haar in alle oprechtheid inzien dat je haar begrijpt,
(Door jezelf te verdedigen of te verklaren heeft zij het GEVOEL dat je haar niet begrijpt, of dat je haar niet wil begrijpen.dat geeft haar nog meer "rede" om boos te zijn )

Vaak is ;aangeven dat je t begrijpt, en haar gelijk geven, de beste ontwapening ;)

(let wel: laat ook niet over je heen lopen,je bent n vent en geen watje,,er zijn natuurlijk grenzen!)

greetz :)