Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Student van 19 jaar en ik ben uit huis gezet. Iemand met tips/ervaring? Met spoed op zoek naar een woning

Ik heb hier totaal geen verstand van en zou niet weten waar ik hulp kan zoeken.. Ik slaap bij mijn vriend maar die woont ook nog bij zijn ouders. Iemand met ervaring of tips voor een student die uit huis is gezet en met spoed op zoek is naar een woning?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je uit je ouderlijk huis gezet of uit een studentenhuis ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit ouderlijk huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
...dat vreesde ik al....
Ivana
9 jaar geleden
Een huis krijg je niet, misschien een studentenkamer. Rond december zijn er altijd studenten die niet verder willen met hun studie en hun kamer opzeggen. In die tijd komen er altijd kamers vrij. Bij iedere universiteit zijn er mogelijkheden om op zoek te gaan naar zo'n kamer, of bij vrienden, of in het studentenblad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een camping ?? Toch bij de gemeentelijke sociale dienst , diverse woning bouw corporaties persoonlijk bezoeken . Studenten huisvesting stalken , bij diverse studenten huizen hospiteren , in een studenten vereniging's huis , antikraak , succes Ps geef je regio aan dan kan er misschien een gericht antwoord komen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik ga er vooralsnog even vanuit dat je uit het ouderlijk huis bent uitgezet, en daar dus niet op kunt terugvallen.

Je bent te oud voor jeugdzorg, dus het beste kun je je morgen meteen aanmelden bij het maatschappelijk werk in je woonplaats, en kijken wat zij voor je kunnen doen. De adressen vind je eenvoudig op Internet. Zij kennen precies de regels en instanties die je kunnen helpen en zullen je begeleiden tot je de boel weer op de rails hebt.

Toegevoegd na 2 minuten: