Zou mijn vriendin mij meer als een soort goede kennis zien?

We zijn al bijna 30 jaar goede vriendinnen, dacht ik tenminste. Nu ging mijn vriendin trouwen en ik mocht een zegje doen. Hele eer en heb mij enorm ingespannen, kwam tot een kort introducerend praatje gecombineerd met een kort persoonlijk liedje. Ben geen profzanger, maar het was wel zuiver gezongen en lieve tekst. Mijn vriendin weet wel dat ik vaker liedjes doe met trouwerijen en gelegenheden en nergens op de uitnodiging stond iets van "gelieve geen stukjes/liedjes". Ze was kort ervoor nog heel enthousiast over het youtubefilmpje van zoiets. Op vervelende wijze is een proeffilmpje via via bij het bruidspaar terechtgekomen, en kreeg ik koeltjes te horen dat dit niet de bedoeling was. Dacht eerst nog dat misschien alleen de bruidegom het niks vond, maar uit een mail van haarzelf bleek dat ook mijn vriendin er geen enkel positief woord voor over had. Uiteraard moeten de wensen van het bruidspaar gerespecteerd worden, dus maar verder niks over gezegd. Ik ben na wat nadenken wel op nette wijze voor het zegje afgehaakt... en ze leek haast wel opgelucht daarover. Tijdens de bruiloft zongen wat familieleden en kennissen wel een aantal liedjes (ook echt geen profs). Mijn vriendin doet supervriendelijk tegen me, alsof er niks gebeurd is, en ik zeg ook maar niks, maar bij mij doet het hele gebeuren wel pijn. Zou ik mij in de vriendschap vergist hebben en ziet zij mij meer als een soort van goede kennis? Hoe kan ik me het beste naar haar toe opstellen? Is laten verwateren raadzaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100